به گزارش «دنیای اقتصاد»، مراسم افتتاح کارخانه قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت رفاه با حضور استاندار تهران، فرماندار شهرستان رباط کریم، مدیرکل دامپزشکی استان تهران و دیگر مقامات و مسوولان محلی برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با بیان اینکه افتتاح این کارخانه برا ی۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده گفت: بعد از بحران تامین و توزیع گوشت قرمز در سال گذشته و به منظور افزایش ظرفیت عرضه گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی برای افتتاح این کارخانه برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم در بخش مواد پروتئینی نیازهای جامعه را تامین کنیم. رسول محمدی با اشاره به اینکه این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده، افزود: درآینده نزدیک در ۴ شهر دیگر کارخانه بسته‌بندی گوشت و تولید فرآورده‌های گوشتی راه‌اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم به‌طور موثری در زنجیره تامین و تنظیم بازار گوشت و مواد پروتئینی نقش داشته باشیم. همچنین با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مرغ و طیور در آینده نزدیک در این بخش هم فعالیت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به برگزاری فروش‌های فوق‌العاده در این شرکت، گفت: برای برطرف کردن نیاز مشتریان، کمپینی را با عنوان «کمپین حمایت» از ۱۰ آذرماه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه آغاز کرده و تلاش می‌کنیم کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را با قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های بیشتر عرضه کنیم. در کمپین حمایت که جایزه محور نیز هست، تلاش می‌کنیم با اعطای تخفیف‌های بیشتر تا حد بسیار زیادی آرامش را بر بازار خرده‌فروشی کشور حاکم کنیم، بازاری که ۶۰ تا ۷۰ درصد نیازهای مردم را تأمین می‌کند.

محمدی با بیان اینکه این دومین کمپین رفاه در یک ماه گذشته است، افزود: در شرایطی که مردم نگران افزایش قیمت‌ها بعد از اعلام نرخ بنزین بودند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با برگزاری «حراجستون» و اعطای تخفیف تا ۵۰ درصد روی ۴۰۰ قلم کالا توانست تا اندازه‌ای نگرانی مردم را برای خرید کالاهای مورد نیاز با قیمت‌های مناسب برطرف کند. وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون نفر در این دوره تخفیف‌ از فروشگاه‌های رفاه خرید کردند، ادامه داد: طی روزهای ۲۸ آبان تا ۳ آذرماه در حراجستون فروشگاه‌های رفاه نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان تخفیف به خریداران داده شد. در واقع با برگزاری کمپین‌های تخفیف‌محور تلاش داریم تا از افزایش کاذب قیمت‌ها جلوگیری کنیم. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با تأکید بر نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ثبات قیمت‌ها اظهار کرد: در شرایطی که دولت به دنبال ثبات و تنظیم قیمت‌ها است، نقش زنجیره توزیع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، در این راستا مکاتبات مختلفی را با وزارت صمت و شرکت بازرگانی دولتی برای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز قشر آسیب‌پذیر و متوسط داشتیم، اما متأسفانه تاکنون هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در ادامه درخصوص شیوه تخفیفات دراین فروشگاه توضیح داد: با حجم خرید بسیار بالایی که داریم توانسته‌ایم بسیاری از کارخانه‌های بزرگ کشور را به مرز ظرفیت تولید اسمی برسانیم که البته این اقدام هزینه‌های تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد. بر این اساس با بهینه‌سازی تولید و حذف واسطه‌ها توانستیم قیمت‌ها را در مقایسه با بازار سنتی کاهش دهیم که این کاهش قیمت‌ها در قالب افزایش تخفیفات به مشتریان عرضه می‌شود. وی با اشاره به اینکه با هدف افزایش تولید ملی طی دو سال گذشته حجم عرضه تولیدات داخلی در رفاه افزایش یافته گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد از محصولات رفاه از تولیدات داخلی است و به‌عنوان یک بنگاه ایرانی تلاش داریم ریشه‌های اقتصاد و تولید داخلی را در شرایط تحریم با افزایش فروش محکم‌تر‌ سازیم.

در ادامه این مراسم، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با تقدیر از نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در ایجاد اشتغال گفت: اگر اقتصاد ضعیفی داشته باشیم سلطه‌پذیری دشمنان در شرایط تحریم افزایش می‌یابد و برای عبور از این موضوع باید به تثبیت قیمت‌ها کمک کنیم. این در حالی است که با اقدامات صورت گرفته نرخ بیکاری در تابستان ۹۸ در مقایسه با تابستان ۹۷ حدود ۲ درصد کاهش داشته است و باید برای ادامه این مسیر و رونق تولید تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی با اشاره به جامعیت فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای اقشار مختلف جامعه، افزود: استقرار فروشگاه‌های رفاه برای تامین کالاهای اساسی افراد در نقاط مختلف برای تنظیم قیمت اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به ویژه که این فروشگاه با فروش‌های تخفیف محور نقش مهمی در ثبات قیمت‌ها دارد. بندپی با اشاره به استقبال مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد: ورود به مقوله بسته‌بندی و فرآوری گوشت موجب تکمیل زنجیره‌های تامین کالا در رفاه خواهد شد و علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی می‌تواند در رونق تولید و کیفیت محصولات ارائه شده نیز تاثیرگذار باشد.