برجام شرایط را برای رقابت با بازار هدف صادراتی هموار کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با اجرای برجام و گشوده شدن درهای بازارهای هدف به روی کشور ما توفیقی پیش آمده که ارزآوری بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

هدایت الله میر مراد زهی عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اقتصاد کشاورزی در شرایط پساتحریم اظهار کرد: در شرایط تحریم که مراودات صادرات و واردات با برخی کشور ها قطع شده بود با اجرای برجام و باز شدن در های کشورهای بازار هدف به روی ما باید گفت که توفیقی پیش آمده که می‌توانیم ارز آوری کشور را در بخش کشاورزی افزایش دهیم.

وی افزود: صادرکنندگان طی سال های تحریم با مشکلات نقل و انتقال پول مواجه بودند که همین امر متحمل هزینه‌های زیادی برای صادرکنندگان شده که خوشبختانه در شرایط پسابرجام با حذف این هزینه ها، گفتنی است که شرایط رقابتی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در بازارهای هدف وجود دارد.

میرمرادزهی درادامه یادآور شد: در فضای پسابرجام افزایش کیفیت و کاهش قیمت از جمله شروط اساسی برای رقابت صادر کنندگان در بازار جهانی است.

عضوکمیسیون کشاورزی تصریح کرد: در واقع صادرکنندگان باید بازاریابی در بازارهای هدف خواسته های مشتریان را فراهم کند و از طرفی باتوجه به مشکلات حمل و نقل ومحدودیت های صادراتی مجموعه تشکل های دولتی و غیر دولتی بایستی شرایط لازم را برای صادر کنندگان فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار