• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95062716788
  • منبع : نمایندگی گلستان

مجری طرح دانه‌های روغنی عنوان کرد

پیش‌بینی تولید ۵۰۰ هزار تنی دانه‌های روغنی در سال جاری

پیش‌بینی تولید ۵۰۰ هزار تنی دانه‌های روغنی در سال جاری

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور گفت: امسال ۳۰۰ هزار هکتار انواع دانه‌های روغنی در اراضی کشاورزی کشور کشت می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی حاجیلری امروز - شنبه - در جمع کارشناسان سازمان فائو و کارشناسان دانه‌های روغنی کشور و گلستان در گرگان اظهارکرد: وزارت جهادکشاورزی برای سال زراعی ۹۵-۹۶ کشت ۳۰۰ هزار هکتار دانه روغنی با تولید ۵۰۰ هزار تن را برنامه‌ریزی کرده است که کشت ۲۰۰ هزارهکتار محصول کلزا را در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل استان گلستان که قطب دانه‌های روغنی است برنامه ۵۰ هزار هکتار کشت کلزا را داریم و امیدواریم با رفع مشکلات بخش سویا ۵۰ هزار هکتار کشت سویا هم را به زودی داشته باشیم.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور تاکید کرد: در تولید سویا ۲ هدف را دنبال می‌کنیم که بحث افزایش تولید سویا با هدف تامین بخشی از روغن نباتی و تولید کنجاله که پروتئین کشور را تامین می‌کند را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در چند استان کشور سویا کشت نمی‌شود و در استان‌های گلستان، مازندران، اردبیل و خوزستان به دنبال توسعه این کشت هستیم.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور تاکید کرد: در استان خوزستان با توجه به آب موجود مشکلات کشاورزان با کارشناسان فائو بررسی شد و راهکارهائی برای آن‌ها ارائه شد.

وی گفت: در استان گلستان هم مشکل تفاوت غلاف‌بندی در تولید را داریم که در برخی از سال‌ها کشاورزان گلستانی با این معضل مواجه هستند که این مشکل هم با بازدید کارشناسان فائو از مزارع کشاورزان و مرکز تحقیقات کشاورزی استان بررسی شد.

حاجیلری اظهار کرد: انتقال تکنولوژی روز دنیا با هدف افزایش تولید و کیفیت آن به کشاورزان از اهداف این نشست است و استان گلستان ۵۰ درصد دانه های روغنی نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند و ضروری است دانش روز دنیا در اختیار کشاورزان این استان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha