گفت‌وگو|

۱۹ هکتار از اراضی رفع تصرف به اراضی کشاورزی استان سمنان الحاق شد

16:08 - 03 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۹۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۹ هکتار از اراضی رفع تصرف به اراضی کشاورزی استان سمنان الحاق شد
رئیس کل دادگستری سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ هکتار از اراضی استان رفع تصرف به اراضی کشاورزی الحاق شده است، گفت: دستگاه قضایی استان بدون پذیرش هیچ عذری با افرادی که مرتکب تخلف تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شدند مقابله و با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

محمد جعفر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اعاده، قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی باید مورد توجه مسئولان قضایی سراسر استان سمنان در سال جدید نیز باشد/. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان  با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ هکتار از اراضی استان رفع تصرف به اراضی کشاورزی الحاق شده است، اظهار کرد: متاسفانه سالانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی و باغی به دلایل متعدد تغییر کاربری داده می‌شوند و به مصارف دیگر تبدیل شده که خروج این گونه اراضی از مسیر تولید زراعی و باغی لطمه‌های جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند.

عبدالهی گفت: طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ اجرای احکام متعددی در حوزه رفع تصرف از اراضی ملی، منابع طبیعی اتفاق افتاده است و اقدامات قانونی صرفاً در راستای رونق چرخه کشاورزی و صیانت از بخش کشاورزی در حوزه استمرار حفظ حقوق عامه بوده است.

 وی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور و به موجب اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، قلع و قمع ۱۹ هکتار از مستحدثات غیر قانونی انجام و با تغییر کاربری به اراضی کشاورزی سطح استان الحاق شده است.

رئیس کل دادگستری سمنان خاطر نشان کرد: قانون‌گذار برای متصرفان به اراضی زراعی و باغ‌هایی که بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه اقدام به تغییر کاربری کنند، جرم انگاری و مجازات در نظر گرفته و ورود دستگاه قضایی استان قاطع و بازدارنده خواهد بود. 

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان بدون پذیرش هیچ عذری با افرادی که مرتکب تخلف تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شدند مقابله و با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *