۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82109391
T T
۰ نفر
خسارت 100 درصدي به 10 هكتار از اراضي زيركشت هندوانه در گيلانغرب

قصرشيرين- ايرنا- مدير اداره جهاد كشاورزي گيلانغرب از وارد آمدن خسارت 100 درصدي به 10 هكتار از اراضي زيركشت محصول هندوانه اين شهرستان خبر داد.

سعيد حيدر پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: به علت شيوع بيماري 'گل گاه'، 250 تن هندوانه آماده برداشت از مزارع گيلانغرب به طور كامل از بين رفت.
وي مجموع خسارت وارده به كشاورزان گيلانغربي را بيش از يك ميليارد ريال اعلام و اضافه كرد كه با بررسي هاي صورت گرفته توسط كارشناسان زراعت جهاد كشاورزي، شيوع اين بيماري به دليل كمبود كلسيم خاك بوده است.
وي بيان كرد: در نتيجه شيوع بيماري گل گاه در محصولات جاليزي، ابتدا لكه هاي سياهي در قسمت هاي اصلي ميوه ايجاد مي شود و پس از چند روز ميوه به صورت نارس، خود به خود شكافته مي شود.
مدير اداره جهاد كشاورزي گيلانغرب اظهار داشت: با بررسي هاي صورت گرفته نوع خاك محل موردنظر به دليل كمبود كلسيم در آن براي محصولات جاليزي مناسب نبوده است و كشاورزان بدون اطلاع از اين موضوع نسبت به كاشت محصول اقدام كردند.
گيلانغرب در غرب استان كرمانشاه با بيش از 72 هزار تن جمعيت، داراي 41 هزار هكتار زمين هاي كشاورزي و باغي است كه ساليانه 118 هزار تن انواع محصولات در اين منطقه توليد مي شود و توليد برخي محصولات كشاورزي مانند انگور ياقوتي، برنج و پسته منحصر به فرد است.
7079/7398/3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها