۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82197625
T T
۰ نفر

پيش بيني برداشت 3400 تن پسته در آران و بيدگل

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82197625
پيش بيني برداشت 3400 تن پسته در آران و بيدگل

آران و بيدگل، كاشان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي آران و بيدگل از آغاز برداشت محصول پسته از باغ هاي اين شهرستان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود بيش از سه هزار و 400 تن انواع پسته از سطح اين باغ ها برداشت شود.

حسين فتاحي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهاركرد: حدود سه هزار و 200 هكتار از باغ هاي اين شهرستان زير كشت محصول پسته قرار دارد.
وي افزود: حدود يك هزار و 700 هكتار از سطح زير كشت پسته بارور است و مابقي در سال هاي آينده به بار خواهند نشست.
وي با اشاره به برداشت دو تن پسته خشك از هر هكتار پيش بيني كرد امسال حدود سه هزار و 400 تن پسته خشك از باغ هاي شهرستان آران و بيدگل برداشت شود.
فتاحي با اشاره به اين كه برداشت پسته تر اكبري آغاز شده است افزود: عمليات برداشت اين محصول پسته از اول شهريور آغاز و تا 20 مهرماه ادامه دارد.
وي گفت: محصول پسته آران و بيدگل پس از برداشت به هشت واحد فرآوري پسته در شهرستان حمل و پس از فرآوري به مصرف داخلي رسيده و به كشورهاي ديگرنيز صادر مي شود.
فتاحي با اشاره به اين كه اين شهرستان از لحاظ توليد پسته رتبه اول استان اصفهان را دارد تصريح كرد: پسته هاي برداشت شده از نوع ارقام احمدآقايي، اكبري و كله قوچي هستند كه بيشترين سطح زير كشت هم در جاده ابوزيد آباد قرار دارد.
وي بيان كرد: از سه هزار و 500 هكتار باغ در سطح شهرستان ، حدود سه هزار و 200هكتار آن زير كشت پسته قرار دارد.
وي ابراز كرد: امسال با توجه به خشكسالي ، گرماي بي سابقه و وزش بادهاي شديد پيش بيني مي شود با كاهش عملكرد و توليد پسته مواجه شويم.
شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين نقطه استان اصفهان، در فاصله شش كيلومتري شهرستان كاشان و 215 كيلومتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472

سرخط اخبار استان‌ها