arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
مهمترین چالش کشاورزی کشور عدم تعادل میزان نرخ بهره و تورم

نقش بانک کشاورزی در رشد اقتصادی حائز اهمیت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، افق 1404 برنامه هایی را برای رشد اقتصادی ترسیم کرده است که از این منظر نقش بانک ها و خصوصا بانک کشاورزی در این چشم انداز حائز اهمیت است .

مجید منصوری، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بانک کشاورزی در رشد اقتصادی کشور گفت: منابع مالی دردنیا درسه حوزه توسعه، برنامه ریزی و منابع انسانی هزینه می شوند. به گفته وی درحوزه صنعت وکشاورزی نیزدرافق 1404 رشداقتصادی بالای 8 درصد پیش بینی شده است به همین منظور برای نیل به این هدف بانکهابه عنوان یکی از ارکان اصلی ساختار اقتصادی با در اختیار داشتن منابع مالی وسیع نقش مهم و بسزایی خصوصا در حوزه کشاورزی،به عنوان یکی از بازوان مهم اقتصادی دارند و از این منظر،نقش بانک کشاورزی حائزاهمیت است.

منصوری با بیان اینکه  درحال حاضر نیزبیشتر تامین اعتباربخش کشاورزی ازطریق بودجه مصوب تامین می شود و بانکها نیز عمدتا درزمینه بیمه وجبران خسارتهای وارده خدمات رسانی می کنند،اذعان داشت :خوشبختانه این بانک علیرغم کمبود منابع تلاش خود را به نحو احسن برای دستیابی به این اهداف به کاربسته است.

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: سرمایه گذاری زیربنای توسعه این بخش است و بانک ها باید در جهت هرچه بیشتر منطقی شدن این نرخ تلاش کنند، تا کشاورزان برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده ترغیب شوند.
نظرات بینندگان