۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82164410
T T
۰ نفر
مواد غذايي نگهداري شده در معرض آفتاب براي سلامتي مضر است

اصفهان- ايرنا- كارشناسان بهداشت و استاندارد تاكيد دارند كه از خريد مواد غذايي بسته بندي شده مانند آب معدني و دوغ كه بيرون از مغازه ها و كنار پياده روها و زير نور آفتاب نگهداري شده است، پرهيز شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، با توجه به اهميت بسته بندي مواد غذايي مانند آب آشاميدني، آب معدني، فرآورده هاي لبني (دوغ )، روغن و آبليمو در ظروف مختلف از جمله ظروف پلاستيكي شفاف با نام پلي اتيلن ترفتالات يا همان پِت(PET) لازم است به نكاتي هنگام خريد آنها دقت شود.
هنگام خريد مواد غذايي بسته بندي شده بايد به شرايط نگهداري نوشته شده بر روي برچسب محصول دقت شود زيرا حفظ كيفيت مواد غذايي بسته بندي شده در اين ظروف با رعايت شرايط نگهداري نوشته شده بر روي برچسب محصول امكان پذير است.
مواد غذايي بسته بندي شده بايد در جاي خشك و خنك و دور از تابش مستقيم نور آفتاب نگهداري شوند و از قرار دادن اين مواد غذايي بيرون از مغازه، كنار پياده روها و زير نور آفتاب پرهيز شود .
آب آشاميدني و آب معدني بسته بندي شده نبايد در دماي فريزر (دماي زير صفر درجه) قرار داد و از يخ زدگي آب در اين ظروف بايد پرهيز شود .
از خريد آب ليمو ترش كه در ظروف پت رنگي بسته بندي شده باشند ، پرهيز شود زيرا عرضه در ظروف رنگي ممنوع است.
فرآورده هاي لبني مانند دوغ كه در اين ظروف بسته بندي مي شوند را بايد در يخچال و دور از تابش نور مستقيم آفتاب نگهداري كرد.
شرايط حمل و نقل فرآورده هاي لبني مانند دوغ كه به صورت نگهداري در يخچال است بايد توسط توزيع كنندگان اين فرآورده رعايت شود و فروشندگان نيز بايد تا زمان فروش، آن را در يخچال نگهداري و از قراردادن آن در بيرون از مغازه و در معرض تابش نور مستقيم آفتاب خودداري كنند.
اگر در نشانه گذاري محصول، عبارت نگهداري در يخچال درج شده باشد بايد از خريد و مصرف محصول هايي كه در يخچال نگهداري نشده باشند، خودداري كرد.
همچنين لازم است به هنگام خريد مواد غذايي بسته بندي شده در ظروف پلاستيكي شفاف به تاريخ توليد و انقضاي محصول، نحوه نگهداري ذكر شده بر روي برچسب محصول، اطمينان از عدم نشت و باز نبودن درب محصول، اطمينان از سالم بودن مشخصات ظاهري محصول و وجود علامت استاندارد ايران توجه كرد.
براي اعتبار سنجي علامت استاندارد نيز مي توان كد 10 رقمي ذيل آن را به سامانه 10001517 پيامك كرد.
د/3011/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها