جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند به منظور توسعه همکاری های کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری شرکت های دو کشور برای دسترسی به بازارهای هدف در زمینه های مختلف کشاورزی یک سند همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و «موری مک کالی» وزیر امورخارجه نیوزیلند، این سند همکاری های کشاورزی را عصر شنبه امضا کردند. 

وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای این سند همکاری گفت: نیوزیلند ظرفیت های گسترده ای در زمینه کشاورزی دارد و می تواند در این زمینه با ایران همکاری های گسترده ای داشته باشد. 
حجتی همکاری های دو کشور را در زمینه های آموزشی، تحقیقاتی، علمی و استفاده از فناوری های نوین کشاورزی دسته بندی کرد. 
وی گفت: نیوزیلند یک تولیدکننده محصولات کشاورزی پیشرفته است و در همه زمینه های کشاورزی توانمندی های بالایی دارد. بنابراین تبادل کارشناس در زمینه افزایش محصولات کشاورزی، دامی، شیلات و تولید پشم می تواند ما را در دسترسی به بازارهای هدف کمک کند تا بتوانیم همکاری های خود را در بازارهای کشورهای ثالث افزایش دهیم. 
حجتی اضافه کرد: نیوزیلند در نیمکره جنوبی محصولات کشاورزی زیادی تولید می کند و ایران نیز در نیمکره شمالی محصولات دیگری را در دست تولید دارد. بنابراین می توانیم با همکاری یکدیگر این محصولات را پس از فرآوری به بازارهای هدف عرضه کنیم. 

** سند همکاری کشاورزی در دستور کار قرار می گیرد
وزیر امورخارجه نیوزیلند در این دیدار گفت: سندی که امروز به امضای دو کشور رسید از این پس در دستور کار توسعه همکاری های ایران و نیوزیلند قرار می گیرد تا همچنان بتوانیم همکاری های خود را در تولید محصولات کشاورزی و صنایع تکمیلی به صورت گسترده توسعه دهیم. 
موری مک کالی افزود: با توجه به ظرفیت های زیادی که در زمینه های کشاورزی بین ایران و نیوزیلند وجود دارد اعتقاد داریم باید روابط تجاری، اقتصادی و کشاورزی دو کشور گسترش یابد. 
وی گفت: ایران و نیوزیلند در نیمکره شمالی و جنوبی محصولات مختلف کشاورزی تولید می کنند که می تواند برای عرضه آن به بازارهای هدف مورد استفاده قرار گیرد. 
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه نیوزیلند در سفر دو روزه خود به تهران افزون بر وزیر جهاد کشاورزی با وزیر امورخارجه کشورمان درباره مسائل مورد علاقه دو کشور دیدار و گفت وگو کرد.
این دومین سفر وزیر امورخارجه نیوزیلند در 11 ماه گذشته به ایران است. 

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =