۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82205123
T T
۰ نفر

خرمای دیمی در ابوزید آباد آران و بیدگل به بار نشست

۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82205123
خرمای دیمی در ابوزید آباد آران و بیدگل به بار نشست

آران و بیدگل، كاشان - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی آران و بیدگل از به بار نشستن محصول خرمای دیمی ارگانیك در ابوزید آباد این شهرستان و شروع برداشت از اواخر شهریور ماه جاری خبر داد.

حسین فتاحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اكنون هشت هكتار از زمین‌ های كشاورزی بخش كویرات آران و بیدگل در منطقه چاه عروس ابوزید آباد زیر كاشت400 نخل خرما قرار گرفته است.
وی با اشاره به این كه امسال پنجمین سال كشت دیمی این محصول ارگانیك در دل كویر آران و بیدگل است تصریح كرد: پیش بینی می ‌شود امسال از هشت هكتار خرمای به بار نشسته در این منطقه بیش از چهار تن محصول برداشت شود.
وی با بیان این كه كشت این درختان به شیوه كاملا ارگانیك و بدون استفاده از سم شیمیایی انجام شده است، تصریح كرد: به دلیل بالا بودن سطح آب در منطقه چاه عروس آران و بیدگل، كشت این درختان به صورت دیم و بدون نیاز به آبیاری انجام شده است.
فتاحی با اشاره به شرایط مساعد منطقه چاه عروس برای كاشت خرما گفت: این شرایط موجب شده تا برنامه ریزی برای كاشت 60 هكتار خرما در این منطقه انجام شود.
وی تصریح كرد: از حدود 700 اصله درخت خرمای كاشته شده، 400 اصله درخت به بار نشسته است و حدود 300 اصله هم در سال های آینده به بار خواهد نشست.
وی با اشاره به این كه در این كشت، نهال به سمت آب هدایت می شود افزود: در منطقه چاه عروس آب در نیم متری سطح زمین قرار دارد و درختان خرما نیازی به آبیاری نداشته و فقط در طول سال كود دهی می شوند.
شهرستان آران و بیدگل بیش از 14 هزار هكتار باغ و مزرعه دارد.
7472

سرخط اخبار استان‌ها