۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85467166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ریزی برای تولید ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در قزوین

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبر: 85467166
برنامه ریزی برای تولید ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برنامه ریزی مدون برای تولید ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در سال جاری خبر داد.

علی رمضانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت واحدهای مرغداری استان ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه است که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته برای تولید ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در استان برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ هزار تن مرغ در استان قزوین تولید شد، تصریح کرد: واحدهای مرغداری این استان در فروردین ماه سال جاری ‌چهار میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است.

این مسوول تصریح کرد: افزایش جوجه ریزی در ۱۹۰ واحد مرغداری نیمچه گوشتی فعال انجام شده که بیشترین پراکنش در شهرستانهای قزوین و تاکستان است.

رمضانپور با بیان اینکه تولید مرغ در استان قزوین با افزایش چشمگیری همراه است، ادامه داد: نگاه آماری به سال‌های گذشته نشان می‌دهد که میزان جوجه ریزی ماهانه به طور متوسط کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بوده که اکنون این میزان با برنامه ریزی صورت گرفته به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

گفتنی است، استان قزوین هم اکنون رتبه دوم جوجه ریزی را در بین استان‌های کشور به دست آورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha