۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81683095
T T
۰ نفر
مبارزه با ملخ مراكشي در باغات و مزارع محدوده منطقه آزاد ارس

تبريز- ايرنا - معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد ارس از اجراي عمليات مبارزه با آفت ملخ مراكشي در باغات و مزارع منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد تجاري و صنعتي ارس، ابراهيم باقرزاده افزود: اين عمليات با همكاري سازمان منطقه آزاد ارس و مديريت حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي در سطح 300 هكتار اجرا شد.

وي افزود : با توجه به شرايط آب و هوايي و وضعيت بارندگي در پايان سال گذشته و دو ماه نخست امسال شرايط مناسب براي تكثير و طغيان ملخ مراكشي در حاشيه باغات و مزارع فراهم شده بود كه در راستاي جلوگيري از طغيان آفت، مكان هاي مستعد شناسايي و توسط اكيپ هاي سمپاشي، كانون كوبي شد.

وي با بيان اينكه اين آفت در طول رشد خود از تمام سطوح سبز زراعي، باغات، مراتع و جنگل ها تغذيه مي كند، اضافه كرد: به دليل شرايط آب و هوايي نسبتاً گرم در منطقه در صورت عدم مبارزه كامل خسارت زيادي به توليدات كشاورزي منطقه وارد مي شد كه با برنامه ريزي دقيق و اقدام بموقع مديريت اموركشاورزي منطقه آزاد ارس اين آفت از بين رفته و شرايط لازم براي افزايش سطح كمي و كيفي محصولات توليدي در منطقه فراهم شد.

براساس اعلام مديريت حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي دامداران، كشاورزان و اهالي روستاهاي همجوار با مناطق آلوده به ملخ مراكشي مي بايست تا 10 روز پس از سمپاشي از ورود به اين مناطق خودداري كنند.

7232/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها