۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82230063
T T
۰ نفر

كشت محصول كلزا براي نخستين بار در مراغه آغاز شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82230063
كشت محصول كلزا براي نخستين بار در مراغه آغاز شد

مراغه – ايرنا - مدير جهاد كشاورزي مراغه از كشت محصول دانه روغني كلزا براي نخستين بار در اين شهرستان خبر داد و گفت: كشت اين محصول در 20 هكتار از اراضي زراعي اين شهرستان آغاز شده و تا 15 مهرماه سال جاري ادامه خواهد داشت.

محمد نريماني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زمان برداشت محصول كلزا در اين شهرستان اوايل تير سال آينده خواهد بود و پيش بيني مي شود تا از هر هكتار پنج تن از اين محصول برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي مراغه با اشاره به روند كشت كلزا گفت: كشت اين دانه روغني براي نخستين بار به صورت انبوه و با نظارت كارشناسان جهاد كشاورزي اين شهرستان آغاز شده و پيش بيني مي شود تا اراضي زيركشت آن در سال آينده با افزايش چشمگيري همراه شود.
نريماني اضافه كرد: با توجه به مستعد بودن شرايط اقليمي منطقه و عدم نياز به استفاده از شيوه آيش و نيز مقاومت نسبي در برابر آفات زراعي و اقدامات ترويجي و آموزشي، كشت اين محصول به صورت تناوبي در اراضي اين شهرستان قابل اجراست.
وي خاطرنشان كرد: در راستاي ترويج توليد محصول كلزا در اين شهرستان دوره هاي ترويجي همراه با بسته ها و كلاس هاي آموزش كشت داشت و برداشت اين محصول توسط مروجان اين سازمان در مناطق مختلف روستايي اجرا مي شود.
شهرستان مراغه داراي حدود 100 هزار هكتار اراضي كشاورزي است كه از اين ميزان حدود 21 هزار و 150 هكتار به زير كشت انواع باغات اختصاص دارد.
اين شهرستان با 250 هزار نفر جمعيت از شهرستان هاي مستعد آذربايجان شرقي براي كشاورزي بوده و اين مهم مورد توجه دولت تدبير و اميد قرار گرفته است.
افزايش ميانگين توليد محصولات زراعي از 700 كيلوگرم به 2.5 تن در هر هكتار و رشد ميانگين توليد سيب مراغه از 14 به 40 تن در هر هكتار از دستاوردهاي ارزشمند دولت تدبير و اميد در بخش كشاورزي اين شهرستان است.
3072/518

سرخط اخبار استان‌ها