۶ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۱
کد خبر: 82088999
T T
۰ نفر
حجتی: تراز تولید و مصرف گندم در سال جاری مثبت خواهد بود

خرم آباد - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: تراز تولید و مصرف گندم كشور در سال جاری مثبت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود حجتی روز پنجشنبه در جلسه ستاداقتصاد مقاومتی لرستان افزود : سال 92 چهار میلیون و 700 هزارتن ، سال 93 شش میلیون و 700 هزار تن و در سال 94 هشت میلیون و 100 هزار تن گندم برداشت شده است .
وی اظهار كرد : پیش بینی می شود برداشت گندم در سال جاری به حدود 10 میلیون تن برسد و تراز تولید و مصرف مثبت باشد.
حجتی همچنین گفت: تولید نیشكر و چغندرقند در دو سال گذشته كاهش 50درصدی داشت و 600 تا 700 هزار تن كسری از این دو محصول در كشور وجود داشت كه هم اكنون 350 هزارتن افزایش تولید در این زمینه وجود دارد.

*** ظرفیت تولید در قفس كشور به یك میلیون تن می رسد
وزیر جهاد كشاورزی همچنین اضافه كرد: 15 طرح در اولویت اول مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده كه یكی از این طرح ها افزایش تولید در قفس است.
حجتی افزود: برای افزایش محصولات كشت در قفس ، ارزیابی با همكاری مشاوران خارجی صورت گرفت كه در نتیجه آن مشخص شد دست كم یك میلیون تن می توان به این نوع تولید اضافه كرد.
وی میزان تولید كشور در زمینه شیلات و صید را 900 هزار تن برشمرد و گفت: از این میزان 400 تا 450 هزار تن در دریا و آبهای دور و مابقی پرورشی است.
وزیر جهاد كشاورزی با بیان اینكه برنامه پنج ساله ای برای افزایش تولید كشت در قفس تدوین شده، اظهار كرد: در سال اول به هدف یكهزار تن و در سال دوم چهار هزار تن دست یافته ایم.
حجتی ادامه داد: برای امسال نیز افزایش 20 هزار تنی هدف گذاری شده كه تمام زیر ساخت های لازم و سرمایه گذاری های آن انجام شده و پیش بینی می شود در سال آینده نیز این میزان به 50 هزار تن افزایش یابد.
وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، افزایش تولید كشت در قفس در برنامه ششم به 200 هزار تن خواهد رسید.

***تغییر نگاه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی
وزیر جهادكشاورزی همچنین با تاكید بر تغییر نگاه برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: یك روش سنتی در اداره مملكت داشته ایم كه این روش امروز همچنان بر نگاه مدیریتی سایه انداخته است.
حجتی افزود: باید در اقتصاد مقاومتی نسبت به محیط پیرامون تغییر نگرش داشته باشیم چرا كه به وجود بسیاری از امكانات، ظرفیت ها و توانمندی ها توجه و تدبیر نداریم.
وی تكیه بر نیروی انسانی توانمند را از مهمترین ضروریات اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید نیروی انسانی دستگاهها كارا شده و بهره وری بهینه از این توانمندی داشته باشیم.
وزیر جهاد كشاورزی برای افتتاح مجتمع كشت وصنعت لرستان به این استان سفر كرده است.
7269/6060

سرخط اخبار استان‌ها