۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82192069
T T
۰ نفر
813 هزار تُن گندم از كشاورزان كردستانی تحویل گرفته شده است

سنندج- ایرنا- مدیركل جهاد كشاورزی استان كردستان گفت: 813 هزار تُن گندم از كشاورزان كردستانی تحویل گرفته شده است و روند تحویل گندم همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا كریم ذوالفقاری روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی كشت های پاییزه، افزود: دست كم 250 هزار تُن از گندم تحویل گرفته شده به دلیل پر شدن ظرفیت مكان های نگهداری در فضای آزاد نگهداری می شود.
وی اظهار كرد: اعلام كردیم كه تا وقتی كه كشاورزان گندم برای فروش ارائه می كنند این گندم ها تحویل گرفته شود.
وی ادامه داد: در شرایطی كه مكان های نگهداری و سیلوها پر شد، تعهدی برای خرید گندم از كشاورزان نداریم اما به هر ترتیب شده همه گندم هایی كه كشاورزان برای فروش ارائه دادند را تحویل گرفتیم.
ذوالفقاری با اشاره به اینكه هنوز پول گندم های تحویل گرفته شده به كشاورزان داده نشده است، گفت: بیش از هزار میلیارد تومان به كشاورزان كردستان بدهكاریم.
وی اظهار كرد: نگران نرسیدن پول كشاورزان نیستیم بلكه عجله برای پرداخت بدهی به آنها وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر كشاورز پول نداشته باشد نمی تواند در مهر ماه كشت را به موقع آغاز كند و با توجه دیم بودن كشت گندم، در نتیجه تولید كاهش می یابد.
مدیركل جهادكشاورزی با اشاره به اینكه كشاورزان كردستان نجیب هستند و شرایط را درك می كنند، اظهار كرد: وزارتخانه پنج هزار میلیارد تومان به كشاورزان كشور بدهكار است كه قرار است به زودی 500 میلیارد تومان آن پرداخت شود.
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود به شكسته شدن ركورد تولید گندم استان كردستان اشاره كرد و افزود: با اینكه بیشترین بارندگی در سال های 73-74 با 720 میلیمتر اما در كل 415 هزار تُن گندم خریداری شده است.
وی ادامه داد: میزان بارندگی سال 94-95 نزدیك به 500 میلیمتر و پنجمین رتبه میزان بارندگی بوده است اما تا روز گذشته 813 هزار تُن گندم تحویل گرفته شده است.
6108

سرخط اخبار استان‌ها