مدیرکل بهزیستی همدان گفت: 60 درصد کودکان روستا مهدها به منظور کاهش سوء تغذیه از توزیع یک وعده غذای گرم بهره‌مند هستند و بر این اساس برنامه رشد و تکامل یکپارچه سبب رشد 50 درصدی قد و وزن کودکان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حمیدرضا الوند، مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه 10 درصد کودکان زیر دبستان از مهدهای کودک استفاده می‌کنند، گفت: 87درصد کودکان زیر پوشش بهزیستی همدان بد سرپرست هستند که در این راستا مرکز پیوند با خانواده برای این کودکان راه‌اندازی می‌شود.


وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود: خدمات حمایتی، توانبخشی و پیشگیری در سازمان بهزیستی مبتنی بر مشارکت‌های مردمی انجام می‌گیرد و در این راستا همه افراد به تناسب نیازمندی می‌توانند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

الوند، با بیان اینکه سیاست اصلی بهزیستی در شرایط فعلی بسترسازی فرهنگی برای رشد و تعالی فردی و اجتماعی افراد است، افزود: توسعه برنامه‌های همگرایانه با دستگاه‌های اجرایی همچون اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، بسیج و ستاد اقامه نماز در دستور کار است.


مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: یک مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست خیابانی به صورت شبانه‌روزی به جامعه خدمات ارائه می‌دهد.

وی از ضرورت راه‌اندازی مرکز پیوند با خانواده برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان خبر داد و گفت: در این مراکز کودکان نیازمند بدسرپرست از 8 صبح تا 5 عصر خدمات تحصیلی، آموزشی و پرورشی دریافت می‌کنند و بعد از آن برای برقرای پیوند کودک با خانواده به دامن خانواده باز می‌گردند.

الوند با اشاره به تشکیل مرکز رفاه کودک و خانواده ویژه کودکان بالای سن دبستان نیز عنوان کرد: در استان همدان والدینی وجود دارند که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و مکانی برای نگهداری کودکان خود ندارند در این راستا برای کنترل روند تحصیلی و ارائه آموزش‌های اجتماعی این کودکان در مراکز رفاه کودک و خانواده نگهداری و مراقبت می‌شوند.

وی با اشاره به ساماندهی مهدهای کودک در استان همدان گفت: 305 مهد کودک در استان فعال است که از این تعداد 160 مرکز شهری و 140 مرکز روستایی و حاشیه شهر است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: مهارت‌آموزی و جامعه‌پذیری هدف اصلی فعالیت مهدهای کودک است و در این راستا 5 محور رشد تربیتی و جسمانی، عاطفی، اخلاقی و معنوی، اجتماعی و زیباشناسی در مهدهای کودک مورد توجه است.

الوند با بیان اینکه 10 درصد کودکان زیر دبستان از مهدهای کودک استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تا پایان امسال مهد کودک استاندارد از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود.


وی با اعلام اینکه مرکز مراقبتی و توانبخشی سالمندان به صورت استاندارد در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: در کشور پرستار تخصصی سالمند نداریم و برای رفع این نقیصه مرکزی توسط بخش خصوصی در همدان راه‌اندازی می‌شود تا به صورت ویژه خدمات تخصصی به سالمندان ارائه دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان در حوزه اشتغال اظهار داشت: در سال گذشته 18 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به 984 نفر پرداخت شده است که سقف تسهیلات بین 5 تا 15 میلیون تومان به تناسب مهارت حرفه‌ای مددجو اختصاص می‎یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =