۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82439024
T T
۰ نفر
خسارت 16 هزار میلیارد ریالی به مزارع كشاورزی خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی گفت: خسارت ناشی از بارش برف، باران، تگرگ، سرما و جاری شدن سیل به زمین های زراعی و باغی استان از ابتدای امسال تاكنون 16 هزار میلیارد ریال برآورد شد.

مجتبی مزروعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها به طور عمده بر اثر جاری شدن سیلاب، یخ زدگی، تگرگ و برف بوده است.
وی بیان كرد: میزان خسارت وارده به بخش كشاورزی استان در 6 ماهه اول امسال (از فروردین تا مهرماه) چهار هزار و 492 میلیارد ریال و از ابتدای سال زراعی (مهرماه امسال) تا 25 بهمن ماه 11 هزار و 708 میلیارد ریال برآورد شد.
وی اظهار كرد: در مجموع خسارت به بخش كشاورزی خراسان رضوی از ابتدای سال 95 تا 25 بهمن ماه امسال 16 هزار و 200 میلیارد محاسبه شده است.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به بارندگی های روزهای پایانی بهمن ماه و وقوع سیل و تگرگ در برخی نقاط استان، میزان خسارت به بخش كشاورزی در تعدادی از شهرستانهای استان در حال جمع بندی است اما پیش بینی می شود میزان خسارات وارده به بخش كشاورزی در كل سال 95 به بیش از 18 هزار و 500 میلیارد ریال برسد.
هم اكنون دو میلیون و 138 هزار هكتار عرصه مستعد كشاورزی در استان خراسان رضوی وجود دارد كه سالانه یك میلیون و 200 هزار هكتار آن زیر كشت محصولات مخالف می رود.
7489/ 6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

سرخط اخبار استان‌ها