۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82107468
T T
۰ نفر

ركورد شكنی خوزستان در خرید گندم

۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82107468
ركورد شكنی خوزستان در خرید گندم

اهواز - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: تاكنون یك میلیون و 380هزار تن گندم مازاد برنیاز كشاورزان استان خریداری شده كه در طول سال های گذشته بی سابقه بوده و یك ركورد محسوب می شود.

به گزارش ایرنا ؛ كیخسرو چنگلوایی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: خرید گندم در استان خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 44درصد معادل 420هزار تن افزایش دارد.
وی كه به مناسبت هفته جهادكشاورزی(21تا 27خرداد)سخن می گفت با اشاره به اینكه پارسال 960هزار تن گندم مازاد از كشاورزان خوزستانی خریداری شد افزود:خرید گندم مازاد برنیاز همچنان توسط مراكز خدمات روستایی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادكشاورزی خوزستان با بیان اینكه خوزستان از حیث خرید گندم در كشور رتبه نخست را دارد پیش بینی كرد امسال تولید گندم به رقم بی سابقه یك میلیون و 700هزار تن برسد.
وی با بیان اینكه امسال استان خوزستان به بركت بارش های مناسب و تلاش كشاورزان یك سال پرمحصول با عملكرد مطلوب به شمار می رود گفت: امسال تولید شكر در خوزستان 16درصد ، كلزا 58درصد و چغندرقند 25درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
چنگلوایی به روند اجرای طرح 550هزار هكتاری مقام معظم رهبری نیز اشاره كرد و گفت: با اجرای كامل این طرح زیربنایی در استان طی سه تا سال آینده ، مجموع تولیدات سالانه استان با 8.5میلیون تن افزایش به 25میلیون تن خواهد رسید.
وی با اشاره به شتاب بخشیدن طرح كشاورزی مقام معظم رهبری در استان در دولت تدبیر و امید گفت: در دولت یازدهم از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 1.5میلیارد دلار برای به سرانجام رساندن این طرح كشاورزی اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهادكشاورزی خوزستان اجرای طرح مقام معظم رهبری را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی بیان كرد و افزود: اجرای كامل این طرح زیربنایی سبب ایجاد اشتغال برای 500هزار نفر و بهبود بهره برداری از منابع آب و خاك استان را در پی خواهد داشت.
استان خوزستان 1.2میلیون هكتار اراضی كشاورزی دارد و ارزش تولیدات سالانه 14.5میلیون تن محصولات كشاورزی ، باغی و شیلاتی آن حدود 60هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
6065
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد