۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81681393
T T
۰ نفر
فرماندار قصرشيرين: مرزهاي خسروي و پرويزخان در تعطيلات عيد فطر فعال است

قصرشيرين - ايرنا - فرماندار قصرشيرين گفت: مرزهاي پرويزخان و خسروي اين شهرستان در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر فعال است و مبادلادت اقتصادي و فعاليت هاي تجاري در اين مرزها طبق روال سابق انجام مي شود.

افشين رضايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تجار ايراني فعال در اين مرزها در ايام تعطيلات عيد فطر مي توانند به فعاليت هاي خود ادامه دهند و در صورت آمادگي تجار و پيله وران عراقي و حضور گمرك و پايانه عراق در اين مرزها، صادرات كالا به اقليم كردستان عراق و حوزه حكومت مركزي بدون وقفه انجام خواهد شد.

وي اظهار كرد: با توجه به اينكه مرزهاي فعال ما رسمي هستند تعطيلي آنها امكان پذير نيست و در صورت تعطيلي چند روزه در عراق و اقليم كردستان به مناسبت عيد سعيد فطر، فعاليت تجاري از سوي آنها متوقف مي شود در صورتي كه از طرف ما مرز همچنان فعال است.

رضايي با بيان اينكه تردد مسافر از اين دو مرز بدون وقفه انجام مي شود گفت: در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر دستگاه هاي اداري مستقر در مرز باز هستند و وظايف خود را انجام مي دهند.

وي همچنين از ادامه روند ترانزيت سوخت عراق به كشورمان از مرز پرويزخان در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر طبق روال سابق خبر داد.

روزانه بيش از يك هزار دستگاه كاميون حامل كالاهاي صادراتي از مرز بين المللي پرويزخان و بيش از 300 دستگاه كاميون نيز از مرز خسروي به كشور عراق صادر مي شود.

قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و دو مرز رسمي و فعال خسروي و پرويزخان در امتداد اين مرز طولاني براي مراودات تجاري و اقتصادي ميان دو كشور ايجاد شده است كه خسروي هم مرز با حوزه حكومت مركزي و پرويزخان هم مرز با اقليم كردستان عراق است.ك/3

7079/8066/3012

سرخط اخبار استان‌ها