3 هزار هكتار از اراضی كشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز می شوند

قزوین - ایرنا - مدیر آب و خاك و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد كشاورزی قزوین گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین، سه هزار و 118 هكتار از اراضی كشاورزی استان در حال تجهیز به سامانه های نوین آبیاری هستند.

به گزارش ایرنا،محمدحسن عطایی روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی كشاورزی استان، افزود: در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین، یك هزار و 545 هكتار از اراضی كشاورزی استان نیز امسال به این نوع سامانه آبیاری مجهز شده بودند.
وی با بیان اینكه در راستای مصوبه سفر رئیس جمهوری به قزوین مقرر شد تا 20 هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شوند، یادآور شد: در حال حاضر حدود 25 درصد از این مصوبه اجرایی شده است.
این مسئول سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین اضافه كرد: مطالعه 386 طرح آبیاری نوین در سطح هشت هزار و 686 هكتار از اراضی كشاورزی استان نیز آغاز و برای اعطای تسهیلات آماده معرفی به بانك های عامل هستند.
مدیر آب و خاك و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: طرح های اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح 9 هزار و 537 هكتار از اراضی كشاورزی استان نیز در حال مطالعه و طراحی است.
استان قزوین دارای 489 هزار هكتار زمین كشاورزی قابل كشت است.
تاكنون 36 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان از جمله باغ ها و مزارع به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند.
3013/8054*خبرنگار: رضا اولادی** انتشار دهنده: رضا اسدی

سرخط اخبار استان‌ها