۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82138672
T T
۰ نفر
نمايشگاه ادوات و ماشين آلات كشاورزي در اردبيل برگزار مي شود

اردبيل - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل از برگزاري نمايشگاه ادوات و ماشين آلات كشاورزي از 9 تا 13 شهريور در اردبيل خبر داد.

عديل سروي روز سه شنبه در جلسه برنامه ريزي و هماهنگي سيزدهمين نمايشگاه نهاده ها ، تجهيزات آبياري ، مكانيزاسيون و ادوات كشاورزي افزود: براي برگزاري بهتر اين نمايشگاه نمايندگي هايي كه قصد فروش دستگاهها و وسايل مورد نياز خود را دارند بايد تخفيف فروش خود را به صورت بنر و پوستر تهيه و در معرض ديد عموم قرار دهند تا بازديد كنندگان و خريداران بتوانند با اطلاع و آگاهي از به صرفه بودن وسايل عرضه شده با اطمينان و موفقيت خريد خود را انجام دهند.
وي گفت: توليد كنندگان و صاحبان كارخانه هاي ماشين آلات كشاورزي از تمام نقاط كشور قابليت ها و توانمندي هاي خود را در عرصه ماشين آلات كشاورزي به نمايش مي گذارند تا بازار مناسبي براي عرصه و فروش اين گونه محصولات داشته باشند.
او اظهار كرد: بازديد كنندگان از اين نمايشگاه كه بيشتر قشر زحمتكش روستايي و كشاورزان هستند به راحتي مي توانند با استفاده از تسهيلات بانكي و دست كم پنج درصد تخفيف در كمترين زمان ممكن وسيله مورد نياز خود را خريداري كنند.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جهاد كشاورزي اردبيل ، او اطلاع رساني دراين زمينه از طريق صدا و سيما ، روزنامه ها ، جرايد و شبكه هاي مجازي را ضروري دانست و افزود: به دليل هم مرز بودن با جمهوري آذربايجان مي توان با تهيه بنرهاي تخصصي به زبان آذري و ارسال آن از طريق روابط عمومي و امور بين الملل وزارت جهاد كشاورزي و يا اتاق بازرگاني و سفارت ايران در باكو زمينه حضور بازديد كنندگان جمهوري آذربايجان را نيز در اين نمايشگاه فراهم كرد.
تنوع اقليمي ، وجود كشت و صنعت ها ، دشت هاي حاصلخيز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 ميليون واحد دامي ، عشاير ايل سون ، سدهاي ذخيره آب ، توليد چهار درصد از محصولات كشاورزي كشور ، نقش 28 درصد بخش كشاورزي در توليد ناخالص و نقش 38 درصدي بخش كشاورزي در جمعيت شاغل استان از جمله قابليت هاي مهم كشاورزي استان اردبيل است.
استان اردبيل در توليد بسياري از ارقام از جمله رتبه اول توليد عدس ، رتبه اول توليد كلزا ، رتبه دوم توليد سيب زميني ، رتبه سوم توليد عسل ، رتبه پنجم توليد چغندر قند ، رتبه هفتم توليد حبوبات و رتبه هفتم توليد گندم و جو را دارد.
پارسال بيش از نيم ميليون تن محصول گندم كه در تاريخ خريد اين محصول بي سابقه است در كمترين زمان ممكن و با بهره گيري از حداكثر امكانات به صورت شبانه روزي خريداري شد و جايگاه استان در توليد گندم از رتبه 13 به 4 كشوري ارتقا يافت.
6018

سرخط اخبار استان‌ها