۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85461407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85461407
تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سبزوار- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی داورزن اعلام کرد:‌ پارسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شد که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا،‌ سعید خسروجردی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری‌ فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

وی افزود:‌ تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی یادآور شد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

شهرستان داورزن ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ دارد که چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در قالب زراعت، باغداری و دامپروری در آن مشغول کار هستند.

مرکز این شهرستان ۲۱ هزار نفری در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha