۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82642206
T T
۰ نفر
1.5 میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستائیان تصویب شد

آشخانه- ایرنا- رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یك میلیارد و 500 میلیون دلاربرای اشتغالزایی روستائیان در سال جاری مصوب شد.

به گزارش ایرنا، علی اكبری پنجشنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مانه و سملقان اظهار كرد: در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی كارهایی انجام بدهیم كه معضلات و مشكلات اشتغال برطرف شود.
وی خاطرنشان كرد: در حوزه سرمایه گذاری روستایی و ایجاد اشتغال در این مناطق كار چشمگیری انجام نشده است.
نماینده مردم بجنورد، رازو جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم گفت: قریب به اتفاق شوراهای شهرستان مانه وسملقان از سلامت كامل و صلاحیت كامل در اجرا برخوردار هستند.
وی با بیان اینكه شهرستان مانه وسملقان دارای استعدادها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای است كه نیاز به توجه بیشتری دارد، از اینكه در بخش اشتغال برای مردم كارهای زیادی انجام نشده است انتقاد كرد.
یك نماینده دیگر مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، راز و جرگلان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در سه ماه نخست امسال 2هزار و 900 میلیارد ریال به دهیاری های كشور تخصیصی یافته است
علی قربانی اظهار كرد: سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال برای دهیاری های سطح كشور منظور شده بود.
وی تصریح كرد: شوراها به عنوان گسترده ترین عضو در بین حاكمیت و مردم هستند و به عنوان پارلمان های محلی نقش زیادی در توسعه روستاها دارند.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره مشكلات روستاییان با دستگاه های اجرایی اظهار كرد: 80 درصد مشكل مردم در كشور با منابع طبیعی، جهاد كشاورزی و بنیاد مسكن است كه باید در مجلس قانون درستی برای آنها وضع كرد.
وی با بیان اینكه پروژه های طرح هادی در روستا تهیه و نظارت با بنیاد مسكن و اجرا باید با دهیاری ها باشد افزود: بسیاری از مسائل در روستاها توسط دهیاری و با همكاری شوراها قابل حل است.

** توسعه بدون مشورت محقق نمی شود
فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز گفت: بدون مشاركت و همكاری مردم، توسعه ای در روستا و شهرها اتفاق نمی افتد.
غلامرضا عوض زاده افزود: شوراها بهترین كانال ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و امید است اعضای شوراهای شهر و روستا به عنوان فراگیرترین نهاد مردمی در دوره پنجم به پختگی و اوج كامل رسیده باشند تا در این دوره با كمترین نواقص روبه رو باشیم.

* مشورت خطا را كم می كند
امام جمعه آشخانه نیز با اشاره به نقش شورا در پیش برد اهداف توسعه ای گفت: انجام كارها با مشورت، احتمال خطا را كم خواهد كرد.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار كرد: استفاده از نخبگان، طلاب حوزوی و دانشجویان در مسائل شهر و روستا سبب پیشرفت و توسعه عمران می شود.
وی تصریح كرد: مشورت نوعی احترام و وسیله شناخت دیگران است.
امام جمعه آشخانه با اشاره به اینكه شوراها باید نگاه سیاسی و منفعت شخصی را در كارهایشان قرار ندهند گفت: شورا باید منفعت مردم و جامعه را ملاك كار قرار دهند.
وی گفت: برطرف شدن مشكلات مردم، هدر ندادن بیت المال و رعایت قوانین، سرلوحه كار اعضای شورای شهر و روستا باشد.
امام جمعه آشخانه بر توجه به زیباسازی شهر تاكید و تصریح كرد: با توجه به اینكه شهرستان مانه وسملقان در مسیر تردد زائران و مسافران بسیاری قرار دارد، معماری اسلامی و زیبا سازی مبلمان شهری بایر مورد توجه اعضای شورای شهر قرار بگیرد.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45كیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
7184/ 7185/ 6042 خبرنگار: مرضیه اردكام* تنظیم كننده كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها