۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82436526
T T
۰ نفر
توسعه آبياري نوين كشاورزي خراسان شمالي 380 ميليارد ريال اعتبار دارد

بجنورد- ايرنا- رييس سازمان جهادكشاورزي خراسان شمالي گفت: امسال 380 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه سامانه هاي آبياري نوين كشاورزي در اين استان منظور شده است.

به گزارش ايرنا، عبدالله يوسفي يكشنبه در آيين تجليل از كشاورزان نمونه استان اظهار كرد: با اين ميزان اعتبار تسهيلات، 6 هزار و 500 هكتار از زمين هاي كشاورزي استان به اين سامانه ها تجهيز مي شود.
وي افزود: اكنون 22 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي استان به شيوه نوين آبياري مي شود كه اين رقم معادل 56 درصد از زمين هاي مستعد براي اجراي سامانه هاي مزبور است.
به گفته وي در سال 94 تنها 130 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح هاي توسعه آبياري نوين در استان منظور شده بود.
رييس سازمان جهادكشاورزي خراسان شمالي گفت: در لايحه بودجه سال 96 اعتبار خوبي براي توسعه سامانه هاي نوين آبياري در زمين هاي كشاورزي ديده شده است و انتظار مي رود كشاورزان از اين فرصت ها استفاده كنند.
وي گفت: تا 80 درصد از هزينه هاي اجراي سامانه هاي نوين آبياري توسط دولت تامين و مابقي هزينه ها به صورت اعتبار تسهيلاتي توسط متقاضي پرداخت مي شود.
وي در بخش ديگر سخنان خود به تاخير در انجام كشت هاي پاييزه در سال زراعي جاري اشاره كرد و گفت: تاخير در بارندگي هاي موثر، سبب شد تا كشت هاي پاييزه با تاخير انجام شود و به همين لحاظ، تغذيه اين محصولات با نقصان روبه رو شده است بنابراين به كشاورزان توصيه مي شود تا نسبت به سرك پاشي كود و تغذيه گندم ها مبادرت داشته باشند.
يوسفي با تاكيد بر لزوم استفاده كشاورزان از روش هاي نوين و توجه به دانش بنيان در توليدات خود خاطرنشان كرد: اميد مي رود با استفاده از اين روش ها بهره وري در توليد در عرصه كشاورزي افزايش يابد.
در اين آيين از 120 كشاورز نمونه كه در سال هاي 94 و 95 حائز رتبه هاي برتر و موفقيت در توليد شده بودند، قدرداني شد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها