ذخیره سازی اقلام مورد نیاز شب عید در آذربایجان غربی/ مشكلی در تامین نیاز مردم نداریم

ارومیه - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی گفت: تمامی اقلام مورد نیاز مردم استان از جمله برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید و شكر برای شب عید خریداری و ذخیره سازی شده است.

اسمعیل كریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میوه مورد نیاز شب عید در حال خریداری و انتقال به سردخانه هاست كه مقرر شده سه هزار و 500 تن سیب درختی و پرتقال مورد نیاز شهروندان به وسیله مباشرین خرید تعاون روستایی تا اسفندماه خریداری شود.
وی با بیان اینكه نگرانی خاصی در تامین منابع پروتئینی و میوه شب عید در استان وجود ندارد، اضافه كرد: سیب مورد نیاز استان از ذخایر داخلی و 2 هزار و 500 تن پرتقال مورد نیاز ایام نوروز نیز از استان‌های شمالی و جنوبی كشور تامین و در سردخانه های استان ذخیره سازی می شود.
به گفته وی گندم ذخیره سازی شده در انبارهای استان نیز 2.5 برابر بیشتر از مصرف سالیانه مردم آذربایجان غربی است.
وی اظهار كرد: اقلام پروتئینی نظیر گوشت قرمز و سفید نیز به اندازه كافی توسط شركت پشتیبانی امور دام خرید و ذخیره سازی شده است.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان غربی بیان كرد: در تولید مرغ گوشتی خودكفا هستیم و 15درصد تولید مازاد بر مصرف داریم.
وی ادامه داد: تاكنون 2 هزار تن گوشت مرغ در استان ذخیره سازی شده كه این روند ادامه دارد.
كریم زاده با بیان اینكه میزان مصرف گوشت مرغ در استان روزانه 140 تن است، گفت: تاكنون به میزان 26 میلیون و 654 هزار و 890 قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان انجام شده و تولید گوشت سفید مرغی از واحدهای مرغداری استان در این بازه زمانی حدود 55 هزار و 175 تن بوده است.
وی افزود: تولید گوشت قرمز آذربایجان غربی نیز 33 هزار و 675 تن است كه با مشكل كمبود عرضه گوشت قرمز گاوی یا گوسفندی در استان مواجه نیستیم.
وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته های گذشته اظهار كرد: برای تنظیم بازار 60 تن گوشت قرمز وارداتی خریداری و در بازار توزیع شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای افزون بر 712 واحد مرغداری اعم از گوشتی و تخم گذار و اجداد است.
9 میلیون قطعه دام و طیور نیز در استان وجود دارد كه علاوه بر تامین نیاز مردم استان، فرآورده های تولیدی در این منطقه به سایر استانها نیز صادر می شود.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

سرخط اخبار استان‌ها