۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82109946
T T
۰ نفر
راه اندازی  كنسولگری عراق در ایلام ضرورت اقتصادی و اجتماعی دارد

ایلام - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایلام گفت: ایجاد كنسولگری كشور عراق در این استان ضرورت فنی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتاق ایلام، شعبان فروتن در جریان دیدار هیات رییسه اتاق مشترك ایران و عراق با سفیر عراق در ایران اظهار كرد: با توجه به اینكه بخش عمده ای از تردد زوار و صدور كالای ایرانی به كشور عراق در مرز بین المللی مهران انجام می گیرد و همچنین تعدادی از اتباع عراقی از جمله معاودین ساكن ایلام هستند، بنابراین برای رسیدگی به امور آنان می طلبد كنسولگری عراق در این استان ایجاد و دایر شود.
وی به موضوع استقبال از توسعه فعالیت های اقتصادی ایران با عراق به ویژه استان های مرزی از جمله استان ایلام با استان های كشور همسایه اشاره و تاكید كرد: معتقدیم با توجه به شرایط جغرافیایی و همجوار استان ایلام با كشور عراق می توان از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده كرد.
نایب رییس اتاق مشترك بازرگانی ایران و عراق با بیان اینكه از سرمایه گذاری های مشترك بخش خصوصی این استان با طرف عراقی برای ایجاد شهرك های صنعتی در نوار مرزی استقبال می شود، افزود: باید بدنبال این باشیم كه با ایجاد واحدهای صادرات محور در نوار مرزی، هزینه تولید را به منظور تامین بازار كشور همسایه كاهش دهیم.
فروتن همچنین خواستار صدور ویزای متعدد برای تجار و بازرگانان فعال این استان به منظور بازاریابی و همچنین پیگیری مطالبه های آنان از تجار عراقی شد و گفت: مدتی است ویزای متعدد از سوی سفارت عراق برای تجار صادر نمی شود كه ضرورت دارد هر چه زودتر این مشكل رفع شود.
رییس اتاق بازرگانی ایلام از سفیر عراق در ایران دعوت كرد كه به این استان سفر كند و از نزدیك با ظرفیت های مرزی این منطقه آشنا شود.
سفیر عراق در ایران نیز قول مساعد داد كه زمینه صدور ویزای متعدد را در آینده نزدیك فراهم كند.
6119/6034

سرخط اخبار استان‌ها