۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82227119
T T
۰ نفر

30 كنتور هوشمند بر موتور پمپ هاي كشاورزي ريگان نصب شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82227119
30 كنتور هوشمند بر موتور پمپ هاي كشاورزي ريگان نصب شد

كرمان - ايرنا - فرماندار ريگان گفت: تاكنون 30 كنتور هوشمند بر روي موتور پمپ هاي كشاورزي شهرستان ريگان نصب شده است.

به گزارش ايرنا امين باقري روز يكشنبه در نشست كميته حفاظت از منابع آب شهرستان ريگان افزود: 279 حلقه چاه كشاورزي در اين شهرستان وجود دارد كه بيش از 6 هزار ليتر مجموع آب دهي اين موتور پمپ هاي كشاورزي است.
وي گفت: با توجه به خشكسالي شديد در شهرستان ريگان، ضرورت صرفه‌ جويي و مصرف بهينه منابع آبي از اهميت بالايي برخوردار است.
فرماندار ريگان اظهار كرد: تا كنون در اين شهرستان بيش از 123 حلقه چاه غير مجاز پلمب شده است و تا پايان امسال مابقي نيز در دستور كار قرار دارد.
وي با اشاره به لزوم فرهنگ سازي در زمينه مصرف آب افزود: با توجه به شدت خشكسالي ها و كمبود منابع آب مردم شهرستان با اداره منابع آب همكاري لازم را داشته باشند.
باقري بيان كرد: طرح شناسايي و پلمب چاه هاي غير مجاز، روستا به روستا در حال انجام مي باشد كه مردم روستاها همكاري خوبي را تاكنون در اين زمينه داشته اند.
وي با اشاره به اجراي طرح‌هاي آبياري نوين گفت: اقدامات خوبي در بهبود راندمان آب كشاورزي، لوله‌گذاري مزارع و اجراي طرح‌هاي نوين آبياري انجام شده است اما كافي نيست.
باقري گفت: شهرستان ريگان داراي بافت شني و تبخير شديد آب است كه اجراي سيستم هاي نوين آبياري در اين شهرستان از ضروريات مي باشد.
وي افزود: اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار در شهرستان ريگان 85 درصد به صورت تسهيلات و مابقي آورده كشاورزان است.
رئيس اداره امور منابع آب شهرستان ريگان نيز از پلمب 13 حلقه چاه غير مجاز طي يك ماه گذشته در اين شهرستان خبر داد و گفت: مابقي چاه هاي غير مجاز در دستور كار قرار دارد.
بهنام باشتمن همچنين از توقيف سه دستگاه حفاري چاه غير مجاز در اين مدت خبر داد و افزود: اين افراد به دستگاه قضا نيز معرفي شدند.
وي بيان كرد: همايش بزرگ شوراها و دهياران و مردم شهرستان در رابطه با صرفه جويي آب و چاه هاي غير مجاز مهر ماه در اين شهرستان برگزار مي شود.
7442/3028

سرخط اخبار استان‌ها