خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

در راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۲۸۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ماده سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی و راه اندازی «اولین مرکز نوآوری کشاورزی» در قزوین هستیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی به مناسبت دهه وقف در نشست با خبرنگاران که در اداره اوقاف برگزار شد، تصریح کرد: سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه همچنان توانسته است، بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کند اما گاهی اوقات با جوسازی غیر واقعی به این عرصه دینی آسیب زده که این عمل منطقی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در استان قزوین 814 موقوفه داریم  اظهار کرد: حدود 508 موقوفه مربوط به بعد از سال 57 و همچنین 304 موقوفه مربوط به قبل از انقلاب هستند که اولین موقوفه در استان قزوین مربوط به 980 سال قبل است.

وی افزود: در یک  زمان 940 ساله حدود 300 وقف در قزوین صورت گرفته همچنین در 40 سال گذشته نیز حدود 500 وقف که بیانگر استقبال از این حرکت ارزشمند دینی در دوران پس از انقلاب اسلامی  بوده صورت گرفته است.

مجیدی با اشاره به اینکه در دوره جدید با شناسایی عرصه های جدید تلاش کرده ایم  که به نیازهای روزمره مردم و جامعه پاسخ دهیم عنوان کرد: در این راستا از سوی سازمان اوقاف کشور سرمایه گذاری‌هایی در عرصه‌های آبزیان،کشاورزی، دامپروری، تولید موتورسیکلت، امور مخابراتی، فناوری نوین و امور دانش بنیان انجام میگردد همچنین ما در سطح استان نیز در طرح های اقتصادی مختلفی نیز مشارکت خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: ما درحوزه امور دانش بنیان آماده سرمایه گذاری هستیم و در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده‌ایم  که در راه اندازی «اولین مرکز نوآوری کشاورزی» در قزوین مشارکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دو طرح بزرگ و مهم را در 3 هزار هکتار زمین عملیاتی خواهیم کرد که ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و آپارتمانی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: در اجرای این طرح امیدواریم تا پایان سال وارد فاز عملیاتی شود و آمادگی داریم تعاونی‌های مسکن کارمندی و مطبوعات را نیز از خدمات اوقاف بهر‌مند کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز