۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82109183
T T
۰ نفر

آستارا در زمینه تولید مرغ گوشتی خودكفا شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82109183
آستارا در زمینه تولید مرغ گوشتی خودكفا شد

آستارا-ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی شهرستان آستارا گفت: با افزایش ظرفیت تولید مرغداری ها ، شهرستان آستارا در زمینه تولید مرغ گوشتی خودكفا شد.

ایرج شیاركار روز یكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته 600 هزار قطعه مرغ گوشتی توسط هفت واحد مرغداری در آستارا تولید و روانه بازار شد.
وی با اشاره به اینكه 40 هزار قطعه در هر دوره 45 روزه بر ظرفیت تولید مرغداری ها در سال گذشته افزوده شد ، افزود: سال گذشته با بهره برداری از دو واحد مرغداری ظرفیت تولید مرغ گوشتی در آستارا افزایش یافت.
وی با بیان اینكه هم اینك ظرفیت تولید هر واحد مرغداری 168 هزار قطعه در هر دوره است ، اضافه كرد: مرغ های تولیدی مازاد بر نیاز در آستارا به شهرستان های همجوار جهت عرضه منتقل می شود.
وی در ادامه همچنین از تولید 120 تن گوشت توسط دامداران شهرستان آستارا در سال 94 خبر داد و بیان كرد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نیافته است.
مدیر جهاد كشاورزی آستارا در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون نیز 195 هزار و 800 قطعه مرغ توسط مرغداری ها و 26 تن گوشت توسط دامداران شهرستان آستارا تولید شده است.
شیاركار با بیان اینكه گوشت قرمز و سفید در شهرستان آستارا متناسب بر نیاز تولید می شود ، اضافه كرد: هفت واحد مرغداری فعال و نیز وجود 18 هزار و 300 دام سنگین و 10 هزار و 500 دام سبك در شهرستان آستارا خلاء های موجود در زمینه تامین گوشت سفید و قرمز را جبران كرده است.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
7105/6070

سرخط اخبار استان‌ها