Iranian Agriculture News Agency

نشست هم اندیشی ستاد احیای دریاچه ارومیه با روحانیان در بوکان برگزار شد

مبلغان دینی به کمک احیای دریاچه ارومیه می آیند / صرفه جویی 40 درصدی آب در کشاورزی اقدام اساسی در احیای دریاچه ارومیه

نشست هم اندیشی ستاداحیای دریاچه ارومیه با روحانیان و مبلغان دینی با حضور فرماندار و جمعی ازمسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط استانی و شهرستانی در بوکان برگزار شد.

مبلغان دینی به کمک احیای دریاچه ارومیه می آیند / صرفه جویی 40 درصدی آب در کشاورزی اقدام اساسی در احیای دریاچه ارومیه


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه همکاری و مشارکت همگانی، در سایه همت مبلغان و روحانیان محقق می شود، افزود: با صرفه جویی 40 درصدی آب در بخش کشاورزی می توان در احیای دریاچه ارومیه قدم های اساسی برداشت .

سید زین العابدین قمری با اشاره به پیامدهای زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه و به تبع آن ایجاد ریزگردها و طوفانهای نمکی به طور مستقیم زندگی، سلامت و معیشت پنج میلیون نفر جمعیت ساکن حوضه آبریز دریاچه ارومیه تهدید می شود .

قمری ادامه داد: روحانیان با توجه به جایگاه و قدرت نفوذ کلامی که در بین مردم دارند، می توانند درخصوص استفاده صحیح آب در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و سوق دادن کشاورزی به سمت کاشت محصولات کشاورزی کم آب بر و استفاده صحیح از منابع آب موجود در برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه نقش مهم و تأثیرگذاری داشته باشند .

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه روحانیان در جامعه گفت: تاثیر گذارترین نیروهای جامعه روحانیان هستند و نقش آنها در اجتماع بسیار مهم است .

جمال خسروی افزود: روحانیان در امر تبلیغ دارای ایده ها و نظرات مختلفی هستند که در راستای کمک به دریاچه و همراهی و همگام ساختن مردم در جهت احیا می توانند اقدامات مؤثری را انجام دهند .

وی اظهار کرد: استفاده بی رویه از مصرف آب و وجود 40 هزار حلقه چاه غیر مجاز در منطقه آذربایجان غربی باعث به وجود آمدن بحران بی آبی شده است که باید برای این امر مهم چاره ای اندیشیده شود .

وی در خصوص پیامدهای زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه اظهار کرد: خشک شدن دریاچه باعث افزایش بیماری ریوی و خونی خواهد شد و در این ارتباط چهار استان کشور را درگیر خواهد کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید