• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96052817437
  • خبرنگار : 71523

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در اولین روز هفته

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در اولین روز هفته

"خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را تهدید می‌کند"،"توجیه اقتصادی؛ آخرین دلیل فیلتر تماس صوتی تلگرام"،"پوست اندازی بازار مسکن در ایران"،"۷۸ درصد جویندگان کار مهارت فنی ندارند"،"ارائه رزومه توسط 5 شرکت ایرانی برای ساخت جکت‌های فاز 11 پارس جنوبی"،"تعطیلی ۴۰ درصد تولیدی‌های پیراهن‌"،"حذف برچسب قیمت مربوط به کالاهای اساسی نیست" و"یران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان" از مهمترین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، ‌برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز - شنبه- در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

خطری که ۴۰۰ میلیون کارت بانکی را تهدید می‌کند

در حالی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر شده که به طور حتم امنیت استفاده از آنها در اولویت قرار دارد. به اعتقاد برخی کارشناسان این کارت‌ها از امنیت بالایی برخوردار نبوده و احتمال هک شدن آنها وجود دارد.

پالایشی‌ها دماسنج بازار را تقویت کردند

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با رشد ۲۱۳ واحد در آستانه کانال ۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. امروز پالایشی‌ها نقش موثری روی نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشتند.

توجیه اقتصادی؛ آخرین دلیل فیلتر تماس صوتی تلگرام

تماس صوتی تلگرام به عنوان یکی از خدمات این پیام‌رسان از زمان ارائه مورد توجه کاربران قرار گرفت، اما از همان ابتدا با اختلال روبه‌رو شد. در حالی که هر یک از اپراتورها، مسئولان وزارت ارتباطات و قوه قضاییه در مقطعی به مسدود کردن این قابلیت از طرف کاربران متهم بودند، در نهایت، درخواست اپراتورها به دلیل عدم توجیه مالی، علت این مسدودیت بیان شد.

پوست اندازی بازار مسکن در ایران

آمارهای ارایه شده از بازار مسکن در شرایط رکودی بعد از اواخر سال ۱۳۹۱، عدم واکنش این بازار علیرغم تکمیل دوره رکود و احتمال ادامه کسادی ۴.۵ ساله تا مدت زمان نامشخص آینده نشان می دهد احتمالا بازار مسکن در حال یک پوست اندازی تاریخی است.

۷۸ درصد جویندگان کار مهارت فنی ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌گوید استقبال از طرح کارورزی به حدی بوده که ۴۰ هزار نفر در استان تهران برای این طرح ثبت نام کرده‌اند. او تاکید دارد که بیش از ۷۸ درصد جویندگان کار در تهران فاقد مهارت‌های فنی لازم هستند و طرح کارورزی آمادگی حضور آنها در محیط‌های کسب و کار را فراهم می‌کند.

ارائه رزومه توسط 5 شرکت ایرانی برای ساخت جکت‌های فاز 11 پارس جنوبی

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به مشارکت شرکت‌های ایرانی در ساخت جکت‌های فاز 11 پارس جنوبی، اظهار کرد: در این راستا پنج شرکت ایرانی رزومه خود را ارائه کرده‌اند.

قیمت انواع سکه و ارز در نخستین روز هفته

در بازار امروز سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۲۱۱ هزار تومان و دلار آمریکا ۳۸۲۰ تومان فروخته می‌شود.

تعطیلی ۴۰ درصد تولیدی‌های پیراهن‌

رییس اتحادیه پیراهن دوزان از تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی این صنف در سال گذشته خبر داد و گفت:حدود ۹۰ درصد افرادی هم که در این بازار فعالیت می‌کنند مجبور به آن شده‌اند که کالای خود را به اسم کالای خارجی و با لیبل‌های برندهای مختلف به فروش برسانند.

حذف برچسب قیمت مربوط به کالاهای اساسی نیست

به تازگی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای مبنی بر حذف قیمت‌گذاری کالا از سوی برخی تولیدکنندگان به واحدهای مختلف ابلاغ شده و براین اساس قرار بر آن است در برخی حوزه‌ها تولید کننده روی کالای خود قیمت نگذارد و این کار را به توزیع کننده نهایی واگذار کند.

دلایل منفی شدن تراز تجاری ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات به بیان آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران در چهار ماهه ابتدایی امسال پرداخت و عنوان کرد که در این بازه زمانی واردات از صادرات پیشی گرفته و تراز تجاری‌مان در این مدت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار منفی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha