بازدید 4397

فراوانی خرما برای ماه رمضان

خرما یکی از پرمصرف‌ترین اقلام سفره افطار مردم در ماه رمضان است که هر ساله با نوسانات قیمتی نیز در این ایام مواجه می‌شود اما مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت کشاورزی از وجود حدود 100 هزار تن ذخیره خرما در انبارهای کشور خبر داده و می‌گوید با توجه به نرخ خرید خرما از باغداران در سال گذشته، قیمت منطقی برای این محصول در ماه رمضان حدود کیلویی 5000 تومان است.
کد خبر: ۵۹۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 05 June 2016
خرما یکی از پرمصرف‌ترین اقلام سفره افطار مردم در ماه رمضان است که هر ساله با نوسانات قیمتی نیز در این ایام مواجه می‌شود اما مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت کشاورزی از وجود حدود 100 هزار تن ذخیره خرما در انبارهای کشور خبر داده و می‌گوید با توجه به نرخ خرید خرما از باغداران در سال گذشته، قیمت منطقی برای این محصول در ماه رمضان حدود کیلویی 5000 تومان است.

ابوالقاسم حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته حدود 100 هزار تن خرما از سوی بخش خصوصی و مردم در استان‌های مختلف کشور ذخیره‌سازی شده است؛ به‌گونه‌ای که 30 هزار تن در استان‌های خرماخیز، 60 هزار تن در استان‌های دیگر و 10 هزار تن در انبارهای شخصی مردم ذخیره‌سازی شده است لذا از این بابت هیچ نگرانی‌ای برای تامین خرمای ماه رمضان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای بر قیمت‌ها نظارت کنیم که نوسان غیرمنطقی در بازار خرما به وجود نیاید، افزود: با توجه به اینکه در زمان برداشت هر کیلوگرم خرمای مضافتی در کرمان به صورت بسته‌بندی شده حدود 2500 تومان تا 3000 تومان از نخلداران خریداری شد، قیمت منطقی برای هر کیلوگرم خرما در بازار ماه رمضان حدود 4500 تا 5000 تومان است که باید به دست مردم برسد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای تنظیم بازار خرما ندارد، گفت: از آنجاکه تولید و ذخایر خرما به اندازه کافی در کشور وجود دارد هیچ نگرانی‌ بابت تنظیم بازار این محصول در ماه رمضان نیست و تقریبا همه ساله تنظیم بازار خرما و ذخیره‌سازی خرما از سوی مردم و بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تولید یک میلیون و 40 هزار تنی خرما و صادرات 171 هزار تنی آن در سال گذشته، پیش‌بینی کرد که امسال میزان تولید خرما به حدود یک میلیون و 170 هزار تن افزایش یابد و وزارت جهاد کشاورزی به همراه دیگر دستگاه‌های متولی درصدد افزایش مصرف سرانه این محصول در کشور است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
سلام کجا می فروشند؟
دست دولت درد نکنه واقعا این همه برکت و فراوانی و ارزانی !واقعا سپاسگزاریم !بلکه اگه ممکنه یه ذره گوشت و مرغ و ... اینام زیاد بشه(البته در توان خرید 80%مردم منظورمه ) خیلی خوبه چون واقعیت اینه خرما زیاد خوردنش تو گرمای 45 درجه زیاد هم خوب نیست . باز هم ممنون از این همه تدبیر
دو هفته پیش یه جعبه خرما به قیمت 4500 تومان خریداری کردم . دیروز همان خرما با همان بسته بندی به قیمت 7500 خریداری شد .
نمی خوام جو بدم ولی خرما در بلوچستان که یکی از مراکز تولید خرما کشور هستش کمیابه اونم بدلیل اینکه امسال خرما نخلداران به ماه رمضان نمیرسه و مردم از همین الان به میزان نیازشون خردید کننون تا روزه داران عزیز دچار مشکل نشوند
بسته بندی های 700 گرمی 9000 تومان بفروش می رسد!!
فراوانی ولی با دلال بازی گرانی
یعنی دروغ از این بزرگتر تو روز روشن نمیشه پیدا کرد، کافیه یه سری به عمده فروش های میدان محمدیه بزنید ارزان ترین خرما عمده فروشی 8000 درجه2خرما به اصطلاح درجه ای 9500 تومان به فروش میرسه ،که وقتی به سراسوپر مارکتی برای خرید میری کیلویی 11000 باید پول بدی. وقتی هم علت آن راجویا میشی دلیل آن را صادرات توجیه میکنند.
اینجا خرمای مضافتی بسته ای ( از این کوچکا) صادراتی ایران میگیریم 5 یورو به عبارتی کیلویی 40'هزلر تومن.
:)
باغدار بیچاره میفروشه کیلویی 2000 تومن.....
فراواني

ولي گران
اونم بي دليل

به قول دوست بالايي
من از خ انبار نفت يه جعبه رو ميخريدم 4000 تومن
الان شده 7500 تومن................
من بوشهرم، مرکز تولید خرما، بیایید نشون بدین ما هم یاد بگیریم
هرکی به هرکی !!! چرا نظارت نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار