۲۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82106672
T T
۰ نفر
رئیس محیط زیست مباركه: صیدماهی در زاینده رود غیر قانونی است

اصفهان- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مباركه گفت: هرگونه صید ماهی وآبزیان در زاینده رود غیرقانونی است و تخلف محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، افروز باقری روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست افزود: از دو سال گذشته تاكنون هیچگونه مجوز صیدی در این شهرستان صادر نشده است و هرگونه صید ماهی از رودخانه، غیرقانونی و تخلف محسوب می شود.
وی همچنین گفت: طبق آخرین بررسی ایستگاه های سنجش آلایندگی محیط زیست، كیفیت هوای شهرستان مباركه استاندارد نیست .
باقری با اشاره به قانون محیط زیست در باره آلودگی آب، خاك و هوا افزود: میزان مجازات جرائم و تخلفات زیست محیطی حالت بازدارنده ندارد و بر اساس ارزش زیست محیطی صادر نشده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان مباركه گفت: پایش مستمر زیست محیطی برای صنایع موجود انجام می شود و بعضی از صنایع هم ملزم به خود اظهاری و پایش آنلاین و لحظه ای هستند.
باقری گفت: برخورد چكشی و ضربه ای با صنایع انجام نمی شود وو طبق قانون از طریق اخطار، امهال و پیگیری قضایی، مشكلات ناشی از صنایع آلاینده را برطرف خواهیم كرد.
وی گفت: صنعت باید برای ادامه حیات خود، حقوق مردم را در نظر بگیرد و
نباید به صنعت آلوده اجازه فعالیت بدهیم و نمی توانیم حق مردم را بخاطر تامین اشتغال چند نفر، نادیده بگیریم.
باقری افزود: صنایع موجود ملزم به تامین و رعایت استانداردهای حیات بشری هستند و نمی توانند به قیمت رونق اقتصادی و سود دهی، اقدامات ضد زیست محیطی انجام دهند.
باقری گفت: محیط زیست هیچگونه تناقضی با صنعت و توسعه ندارد و نباید محیط زیست را به منزله 'محیط ایست' بنامیم.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مباركه گفت: حدود 450 واحد صنعتی كوچك و بزرگ در این شهرستان وجود دارد و پایش صنایع در یك سال گذشته رشد 16 برابری داشته است .
وی گفت: حدود 86 درصد از صنایع آلاینده در دو سال گذشته رفع آلایندگی كرده و مشكل آلایندگی مابقی صنایع بعد از اخطار و امهال از طریق مراجع قضایی پیگیری شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح همیار محیط زیست در این شهرستان، گفت: از یكسال گذشته تاكنون بیش از یكهزار نفر از دانش آموزان مباركه، آموزش های لازم را در این زمینه فرا گرفته اند.
وی گفت: دغدغه زیست محیطی در بین مردم و مسئولان شهرستان وجود دارد اما هیچگونه 'ان جی او' زیست محیطی در این شهرستان وجود ندارد.
هر سال روز 15 خرداد در سراسر جهان با عنوان 'روز جهانی محیط زیست' گرامی داشته می‌شود.
تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال 1972 یعنی 36 سال پیش بازمی‌گردد.
در آن سال اولین بار، سازمان ملل متحد كنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استكهلم سوئد برگزار كرد.
همزمان با برپایی این كنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب كرد كه منجر به تشكیل UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) شد.
اكنون 36 سال است كه UNEP در سراسر جهان مراسم ویژه‌ای را به مناسبت این روز برگزار می‌كند.
از 16 تا 22 خرداد بعنوان 'هفته محیط زیست' نامگذاری شده است.
شهرستان مباركه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 كیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 /

سرخط اخبار استان‌ها