۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82225235
T T
۰ نفر

برداشت محصول باغات زيتون در شهرستان كلاله آغاز شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82225235
برداشت محصول باغات زيتون در شهرستان كلاله آغاز شد

كلاله – ايرنا – مدير جهاد كشاورزي كلاله از آغازبرداشت محصول زيتون از 450 هكتار از باغات بارده اين شهرستان خبرداد.

علي عليزاده روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اعلام كرد: مجموع باغات زيتون كلاله بالغ بر 918هكتار است كه از اين ميزان، 450 هكتار به باردهي رسيده است.
وي گفت: براساس ارزيابي هاي صورت گرفته ، پيش بيني مي شود در سال جاري از باغات زيتون اين شهرستان 900 تن ميوه زيتون برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي كلاله ادامه داد: باغات زيتون كلاله داراي دو رقم كنسروي زرد و روغني از نوع كرونايكي با ميانگين توليد دو تن در هر هكتار از باغات ديم است.
وي افزود: برآوردها حاكي از برداشت 350تن زيتون كنسروي و 550 تن زيتون روغني و عرضه آن به بازار مصرف است.
وي به ويژگي هاي شرايط آب و هوايي كلاله اشاره كرد و گفت: اين شهرستان داراي آب و هواي مديترانه‌ اي، تابستان‌هاي گرم و زمستان‌هاي ملايم و ميزان بارندگي بالاي 400 ميلي متر در سال مي باشد.
عليزاده افزود: كمك‌هاي دولت در ترغيب كشاورزان داراي اراضي شيبداربراي تبديل به باغات و درآمد مناسب كشاورزان از اين عرصه ها باعث سرعت گرفتن روند توسعه باغات مثمر درشهرستان كلاله شده است.
وي به حمايت هاي جهاد كشاورزي از باغداران اشاره كرد و گفت: پارسال در 176 هكتاراز اراضي شيب داركلاله، نهال درخنان مثمر غرس شد كه 157 هكتار آن زيتون بود ومديريت جهاد كشاورزي كلاله، علاوه بر تهيه نهال و عمليات كشت و غرس نهال به صورت رايگان، آبياري يك ساله اين باغات را نيز بر عهده گرفته است.
در شهرستان 110 هزارنفري كلاله در شرق استان گلستان 68 هزار و 203 هكتار اراضي زراعي و باغي وجود دارد.
/1860/ 7478

سرخط اخبار استان‌ها