۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82190883
T T
۰ نفر
رئیس اتاق بازرگانی مازندران : برجام جاده را برای توسعه اقتصادی كشور باز كرد

ساری - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و كشاورزی مازندران گفت كه برجام اگر چه توافق سیاسی بین ایران و كشورهای 1+5 بود ، ولی جاده را برای توسعه اقتصادی كشور هموار كرد.

عبدالله مهاجر روز سه شنبه در حاشیه بازگشایی نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی و صنعتی مازندران در سالن نمایشگاهی اتاق بازرگانی استان در ساری افزود : ما نباید رفع تمام مشكلات اقتصادی كشور را در برجام بیابیم و باید از فرصت ایجادی به سود كشور بهره بگیریم.
وی ادامه داد : ما برای رشد و توسعه كشور با نگاه اقتصاد مقاومتی هم نیازمند ارتباط با كشورهای دیگر بر اساس اصول سیاست خارجی تدوینی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم .
دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران گفت : دولت تدبیر و امید با حمایت و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بهره گیری از دیپلماسی قهرمانانه ، سنگی را جلوی پای ملت و عزت كشور گذاشته شده بود ، با برجام بر داشته است .
وی افزود : اگر چه كارشكنی آمریكا اجرای برجام را مطابق با قراردادهای متداول تا حدی با انحراف مواجه كرد ، ولی با اجرایی شدن آن فرصت مناسبی برای كشور ایجاد شده است .
مهاجر گفت كه دولت تدبیر و امید در حوزه سیاسی عملكرد خوبی از خود بر جای گذاشته است و موفقیت های سیاسی باید خود را در رونق فعالیت های اقتصادی نشان دهد.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود : دولت یازدهم با كاهش 30 درصدی نرخ تورم در بخش اقتصادی نیز كاركرد خوبی داشت و سیاست های اقتصادی فعلی دولت از جمله پرداخت تسهیلات رونق تولید نیز برای خروج از ركود است.
مهاجر گفت كه در مجموع عملكرد دولت یازدهم در حوزه اقتصادی و سیاسی قابل دفاع است ، ولی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب به خصوص در حوزه اقتصادی فاصله زیادی داریم.
وی اضافه كرد : تمام مشكلات اقتصادی جامعه مربوط به دولت یازدهم نبوده و بخش زیادی از این مسائل از دولت گذشته بر جای مانده است.
مهاجر با اشاره به غیر فعال شدن برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در مازندران گفت كه بخشی از این مشكل مربوط به دولت گذشته است.
وی رفع مشكلات استانی را در گرو وحدت و انسجام نیروهای داخلی در كشور دانست و خواهان ایجاد فضای انسجام ووحدت در جامعه از سوی رسانه ها شد.
در پایان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران و اصحاب رسانه و خبر ، نمایشگاه دایمی محصولات تولیدی استان در سالن نمایشگاهی اتاق بازرگانی در ساری افتتاح شد.
مازندران سه هزار واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 19 هزار میلیارد ریال و اشتغال 60 هزار نفری دارد.
6982/1654
۰ نفر