۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82225403
T T
۰ نفر
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بیله سوارمدیر نمونه كشوری شد

اردبیل - ایرنا- ربعلی جهانی مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بیله سواربعنوان مدیر نمونه كشوری انتخاب و از سوی وزیر جهاد كشاورزی مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، جهانی روز شنبه در چهارمین همایش ملی كشت پائیزه مورد تجلیل قرار گرفت.
عباس كشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی در این همایش گفت كه در تولید گندم بسیارری از استانها 30 الی 40 درصد رشد داشته ایم و لازم است در این خصوص از استانهای موفق منجله اردبیل كه در طی سالهای گذشته در تولید گندم سعی اهتمام بشتری داشتند تشكر نمایم.
در ادامه این آیین ربعلی جهانی به عنوان مدیر نمونه كشوری افزود : شهرستان بیله سوار به شهرستان خوشه های طلایی گندم معروف است كه در شمال استان اردبیل واقع شده است . دارای 120 هزار هكتار زمین زراعی آبی و دیم می باشد كه نقش مهمی در میزان تولید گندم استان دارد . در سال جاری سطح زیر كشت در منطقه 85 هزار هكتار می باشد.
وی در خصوص دلایل موفقیت در تولید گندم این شهرستان افزود : همكاران ما در اداره ترویج كشاورزی با هدف بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی های فنی و تخصصی كشاورزان زحمات زیادی را متحمل شدند .
وی افزود: ارائه ، اشاعه ، توزیع و تنفیذ ایده های نو وپدیده های جدید علمی وا نتقال آخرین یافته های تحقیقاتی بخش غلات محققین استان به زارعین در سرلوحه وظایف اصلی و كلیدی این مدیریت قرار گرفت و كشاورزان با بكار بردن آخرین یافته های محققین درخصوص استفاده مناسب از بذور اصلاح شده ، ضد عفونی شده ، مبارزه اصولی و صحیح با علفهای هرز و مدیریت مصرف آب و همچنین رعایت نكات فنی در برداشت غلات سعی نمودند میزان ریزش و افت را به حداقل برسانندو مجموعه این اقدامات موجب شد تا این شهرستان در زمینه تولید گندم پاك و یكدست با تولید بالا مقام اول را بدست آورد .
جهانی ادامه داد:كارشناسان این مدیریت بطور مستمر ومداوم كشاورزان را به استفاده مناسب از ادوات دنباله بند كشاورزی و عملیات خاكورزی مناسب تشویق و ترغیب می نمایند و در كلیه مراحل كاشت وداشت و برداشت دوش بدوش كشاورزان در مزارع حضور دارند .
به گزارش روابط عمومی جهاد كشاوری اردبیل ، جهانی افزود : نظام نوین ترویج كشاورزی با حساسیت خاصی در منطقه اجرا می شود و هریك از كارشناسان زراعت و ترویج و حفظ نباتات این مدیریت نظارت دقیقی بر عرصه ای كه برای نظارت بر آن برایشان تعیین شده است ، سعی و اهتمام می ورزند و رویكرد كلی آنان این است كه با حداقل امكانات و بكار بستن علم بهره وری از سروت ملی آب وخاك و بتوانند نقش موثر و پویایی در شكوفایی كشاورزی منطقه داشته باشند .
مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بیله سوار افزود : سعی و اهتمام ما براین اصل استوار است كه مدیریت مزرعه ، رعایت نكات فنی در كاشت و داشت و برداشت و عملیات خاكورزی مناسب و دیگر نكات فنی را دیگر محصولات منطقه نیز همچون سویا ، سورگوم و ذرت و حبوبات نیز بكار گیریم تا بدینوسیله با استفاده حداكثری از توان علمی و عملی كارشناسان و كشاورزان بتوانیم زمینه های رشد و شكوفایی كشاورزی را در این نقطه مرزی فراهم آوریم .
6016

سرخط اخبار استان‌ها