بازدید ”مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ” از بزرگترین مجتمع نان صنعتی جنوب کشور

مجتمع صنایع غذایی کوبودنا تنها مجتمع نان صنعتی در کشور است که کارخانه تولید آرد از خود داشته و تنوع آرد را با توجه به نیاز تولید می کنیم

به گزارش خبرآنلاین از استان کهگیلویه و بویراحمد،در این بازدید دکتر باقری ، مدیرعامل گروه "صنایع غذایی کوبودنا "ضمن تشریح عملکرد این گروه ، با بیان اینکه این مجموعه شامل کارخانه ۳۰۰تنی آرد میباشد که ازسال ۱۳۷۵شروع به فعالیت نموده وهم اکنون باظرفیت تولیدی سه نمونه آرد ( آرد نول ، آرد ستاره و آرد خبازی ) وفق استاندارهای موردتایید وجهانی از بدو تاسیس تا کنون در صدد پیاده سازی وکسب حداکثری استاندارد ممکن در تمام مراحل تولید بوده واین مهم تا بدان گونه لحاظ شده که حتی ساختمان های این مجتمع به شکلی احداث گردیده که در برابر حوادث غیرمترقبه، خاص زلزله مقاومت لازم را داراباشند.
بهرام باقری ضمن اشاره به کیفیت نان های تولیدی کوبودنا گفت : گاها شاهدهستیم دربخشی ازنقاط کشور واستان نان های صنعتی مغز پخت نمی شوند،درحالیکه مغزپخت شدن نان یکی از عوامل مهم درکیفیت نان به لحاظ استاندارد است واساسا هرنوع نان یک استاندارمشخص برای پخت دارد ورعایت این مهم موجبات جلوگیری از دورریزی نان بعنوان یک کالای استراتژیک میباشد که دراین راستا با هزینه کرد مبالغ قابل توجه ریالی وارزی تجهیرات لازم خط تولید استانداردراباخرید دستگاههای روز جهانی ومونتاژ درداخل کشوراین معضل را حل و دور ریز نان های تولیدی کوبو دنا را به صفر رسانیده ایم
ایشان در ادامه با اشاره به ثبت اختراع نان حجیم بلوط ومعرفی خط تولید این نوع نان برای اولین بار درکشورگفت : استان چهارفصل ما با داشتن منابع خدادادی بخصوص جنگلهای بزرگ بلوط یک منبع مهم تولید محصول بلوط درسطح کشوراست ومتاسفانه یابه صورت صحیح ازاین نعمت خدادادی استفاده نکرده ایم ویاچنانچه اندک بهره برداری هم اگربوده تاکنون بصورت خام از استان خارج میگردید. اما این واحد با راه اندازی خط تولید نان حجیم بلوط و نان سنتی بلوط و با تلفیق صنعت و سنت این محصول را فرآوری کرده و در استان مورد بهره برداری قرار داده است وباعنایت پروردگار برای اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست ، برنامه کاشت بلوط در سطح استان را در منوی کاری خود برنامه ریزی کرده ایم .
باقری گفت : مجتمع صنایع غذایی کوبودنا تنها مجتمع نان صنعتی در کشور است که کارخانه تولید آرد از خود داشته و تنوع آرد را با توجه به نیاز تولید می کنیم که این مهم یک امتیاز ارزشمند درعرصه رقابت به لحاظ کمی وکیفی باسایر شرکتهای تولید نان میباشد واز طرفی سبب شده که شعارجهانی " از مزرعه تا فروشگاه " را در واقعیت به عمل تبدیل کنیم .
بهرام باقری با بیان اینکه انشاءالله مسیولین ذیربط نهایت تلاش خود رابرای واردات گندم مرغوب به استان بکارگرفته و حول قوه الهی شاهدخواهیم بود که باهمدلی وهمراهی دراین زنجیره ی"مزرعه تافروشگاه" نان بعنوان قوت اصلی جامعه باکیفیت مطلوب به دست مصرف کننده برسد.
باقری در پایان با تاکید برشعارنان سالم جامعه سالم گفت: باتوجه به اینکه در مجتمع کوبودنا نان مردم تولید می شود این مکان را مقدس می دانیم و با برگزاری واجرای برنامه های فرهنگی،علمی،اجتماعی و... در محیط مجتمع سعی بر حفظ این قداست کردیم بگونه ای که حتی در استخدام پرسنل اهلیت سنجی کرده وبارعایت جمیع جوانب نیروی انسانی موردنیاز راجذب کرده ایم.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نیز پس از بازدید از این مجتمع تولیدی خطاب به مدیران مجتمع کوبودنا گفت : با توجه به اینکه واحد های صنعتی فعال استان در بخش تولید نان باید استاندارد های لازم را داشته باشند اززحمات پرسنل مدیریت گروه صنایع غذایی کوبودنا تقدیر وتشکر نمود وابراز امیدواری کرد این واحدباظرفیتهای خوبی که داردبتواند درصورت لزوم نان صنعتی مورد نیاز استان را تامین کند وسایرواحدهای تولید نان دراستانداردسازی محصول خود گامهای اساسی بردارند.
مهدی متقیان در ادامه افزود : با توجه به اینکه مجموعه کوبودنا در اخذ نشانهای استاندارد در استان پیش قدم بوده می تواند تبلیغات خود را در سطح ملی و فراملی درسطح گسترده آغاز کند و قطعا سازمان استاندارد نیز با توجه به کیفیتی که در محصولات این مجموعه در نظر گرفته شده در تمام زمینه های حمایتی اعم ازبازاریابی و... ازهیچ کوششی دریغ نکرده وحمایت لازم را بعمل خواهداورد.
متقیان در پایان ضمن تحسین عملکرد مجتمع صنایع غذایی کوبودنا از خانواده باقری تشکر کرده و گفت : آقای دكتر بهرام باقری با تاسیس این واحد تولیدی برای دنیا و آخرت خود سرمایه ای بی نظیر بر جای گذاشته ، چرا که با سرمایه گزاری در بخش تولید این استان و اشتغالزایی قابل توجهی که ایجاد کرده اند گام بزرگی در حرکت رو به جلوی چرخه صنعت و اقتصاد استان برداشته اند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =