۲۴ دی ۱۳۹۵، ۹:۲۲
کد خبر: 82384944
T T
۰ نفر
وزير جهاد كشاورزي: راندمان آبياري در زمين هاي كشور به 44 درصد رسيده است

كرمانشاه- ايرنا- وزير جهاد كشاورزي گفت: با برنامه ريزي كه در سه سال گذشته انجام شده، راندمان آبياري در كشور به 44 درصد رسيده و با ادامه اين روند مي توانيم هم توليدات بخش كشاورزي را افزايش داده و هم استفاده بي رويه از سفره هاي آب زيرزميني را كاهش دهيم.

به گزارش ايرنا، محمود حجتي عصر پنجشنبه در بازديد از پروژه هاي كشاورزي كرمانشاه افزود: در راستاي توسعه توليدات پايدار كشاورزي، يكي از اولويت هاي دولت و وزارت جهاد كشاورزي استفاده بهينه از آب است و در اين خصوص برنامه هاي مناسبي در اجراي سيستم هاي نوين آبياري انجام شده و اين روند در حال اجراست.
وي اظهار كرد: با اجراي سيستم هاي نوين آبياري فشار، منابع آب زيرزميني حفظ مي شود و بحران آب در كشور مديريت خواهد شد.
حجتي گفت: 6 ميليون هكتار از زمين هاي كشور قابليت تجهيز به سيستم هاي نوين آبياري را دارد و هم اكنون يك ميليون و 600 هزار هكتار از زمين هاي كشور مجهز به سيستم هاي نوين آبياري شده است.
وي با بيان اينكه چهار ميليون هكتار از زمين هاي كشور هنوز به سيستم هاي نوين آبياري مجهز نشده اند، افزود: بر اساس يك برنامه 10 ساله برنامه ريزي شده، سالي 400 هزار هكتار اجرا شود كه اميدواريم به اين مهم دست يابيم.
وزير جهاد كشاورزي از پروژه دامداري 6 هزار راسي و طرح پرورش و اصلاح نژاد اسب كرد در بخش ماهيدشت از توابع شهرستان كرمانشاه بازديد كرد.
اين گاوداري توسط شركت دامداري و كشاورزي شير و دام كنگاور و با سرمايه گذاري بنياد مستضعفان در حال احداث است و ظرفيت توليد سالانه ۳۲هزار تن شير را دارد.
اشتغالزايي اين طرح بعد از بهره برداري ۲۵۰ نفر به صورت مستقيم خواهد داشت و هم اكنون طرح ۲۲ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
ظرفيت طرح پرورش و اصلاح نژاد اسب كرد نيز ۱۲۰ راس اسب بوده كه هم اكنون ۶۰ اسب در آن نگهداري مي شود.
انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها