خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

آغاز طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۲۹

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام ماه رمضان و سال نو با هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در این استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمد فتاحی افزود: با توجه به در  پیش بودن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی طرح ویژه نوروزی، نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از 19 اسفند ماه سال جاری شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح 1905 واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی، توسط 53 اکیپ ثابت و سیار متشکل از تعداد 102 نفر از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دام و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره‌گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده‌های غیربهداشتی خودداری کنند. همچنین شهروندان در ایام تعطیل به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه کافی داشته باشند.

فتاحی تصریح کرد: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ شامل جگر، سنگدان و دل را به صورت بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصه‌های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء در بازه زمانی حداکثر 72 ساعت پس از تولید و همچنین شرایط نگهداری داخل یخچال درب بسته و دارای برودت 0 الی 4 درجه سانتیگراد تهیه کنند.

وی بیان داشت: خارج و قطعه‌کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی در محیط مغازه مرغ‌فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلب‌های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه‌بندی شده در مغازه مرغ‌فروشی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: از مردم خواسته می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن‌های 1512 تماس گرفته و کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی را در کنترل و بازرسی‌های بهداشتی یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز