ایران ازكشورهای مطرح دارای برچسب چراغ راهنمای تغذیه است

تهران- ایرنا- معاون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی گفت: ایران یكی از كشورهای دارنده برچسب چراغ راهنمای تغذیه صنایع غذایی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رسول دیناروند روز یكشنبه در دهمین سال همایش ملی اعطا نشان ایمنی سلامت و همچنین گرامی داشت روزغذا افزود: یكی از كارهایی سازمان جهانی بهداشت از این وزارتخانه ستایش كرده ارتباط به بخش خصوصی و اتخاذ سیاست های درحوزه بهداشت و سلامت است كه در برخی از كشورها به طول انجامیده است.
وی با بیان اینكه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به خوبی ازعهده این كار برآمده است، تاكیدكرد: تصور این كه نشان تغذیه و چراغ راهنمای تغذیه ظرف هجد ماه كامل شود تصور سخت یود و در این زمان برای ما قابل پیش بینی نبود اما امروز 75 درصد تمام بسته ها ی فراورده های غذایی در ایران دارای برچسب چراغ راهنمایی تغذسه هستند كه از كشور ها مطرح دنیا هستیم.
وی ادامه داد: تصورپایین آوردن ترانس بالای روغن و كاهش مصرف نمك و شكر با همكاری بخش خصوصی انجام شدنی نبود.
دیناروند اظهاركرد: طرح تحول سلامت تنها دركاهش هزینه های درمان خلاصه نمی شود بلكه در حوزه سلامت و پیشگیری اقدامات موثری انجام شده است.
وی با اشاره به اینكه كارهایی كه در حوزه غذا انجام شده از جنس پیشگیری و بهداشت هست، گفت: دیگران باید انصاف به خرج دهند كه توانسته ایم خدمات بهتر با هزینه كمتر ارایه بدهیم.
دیناروند تاكیدكرد: نرخ بالای مرگ و میر بر اثر بیماریها قلبی و عروقی نتیجه اشتباهات گذشته است و تاكید كرد تا سال 1404 حذف اسید چرب ترانس اتفاق می افتد.

**مردم نگران تراریخته ها نباشند
معاون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: مردم نگران تراریخته ها نباشند، هیچ فرآورده غذایی تراریخته نمی تواند وارد كشور شود مگر اینكه دارای تاییدیه های بین المللی است و در كشور مبداء مورد استفاده قرارگرفته باشد.
وی اعلام كرد: سازمان غذا و دارو در این مدت اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است كه خود می تواند به عنوان الگو مطرح شود.
دیناروند با اشاره به برخی اقدامات سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: اولویت اول ما در وزارت بهداشت سلامت مردم است و مردم از این بابت نگران نباشند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام این موضوع كه ایجاد نگرانی بین مردم درحالی كه فرآورده های غذایی تراریخته در كشور وجود ندارد به صلاح نیست و انتظارما این است كه دستگاه های نظارتی تقویت شوند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
درهمایش ملی اعطای نشان ایمنی و سلامت كه در تالار وحدت با حضور وزیربهداشت و درمان برگزارشد ازشركت های تولیدكننده محصولات صنایع غذایی با اعطای نشان ایمنی و سلامت قدردانی شد.
اجتمام**2181*1724*3377
خبرنگاران: ناهید حاجی خانی *‌ سمانه زین العابدین * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

سرخط اخبار جامعه