در هفته دولت: 56 طرح کشاورزی در همدان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از این تعداد طرح، 29 طرح در بخش های آب و خاک وفنی و مهندسی و هشت طرح در بخش تولیدات دامی، چهار طرح در بخش شیلات، 11 طرح در بخش تولیدات گیاهی و چهار طرح در بخش صنایع تبدیلی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ منصور رضوانی جلال، رئیس جهاد کشاورزی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این تعداد طرح با اشتغالزایی 396 نفر و اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال احداث شده است.

رضوانی جلال تصریح کرد: بخش کشاورزی با وجود تمامی محدودیت ها و تحریم هایی که بر نظام جمهوری اسلامی روا داشتند با برنامه ریزی دولت از همان بدو امر در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

وی با اشاره به رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی وجایگاه استان همدان از نظر تولید محصولات
کشاورزی در همدان افزود: میانگین خرید تضمینی گندم در استان همدان بیش از 550 هزار تن گندم پیش می بینی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان همدان تاکنون حدود 510 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به ارزش 6 هزار و 489 میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 307 هزار تن گندم به صورت تضمینی در همدان خریداری شد گفت: مطالبه های گندم کاران هنوز پرداخت نشده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه 65 درصد از ماشین آلات بخش کشاورزی فرسوده هستند افزود: یکی از مباحث بسیاری مهمی که در بخش کشاورزی وجود دارد افزایش بهره وری است که اگر رخ ندهد تولید بخش کشاورزی اقتصادی نبوده و توان رقابت در بازارهای مختلف را ندارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 520 میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی به استان همدان تخصیص یافت افزود: امسال نیز 500 میلیارد ریال برای بهینه کردن ناوگان ماشین های کشاورزی تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه مکانیزاسیون در تمامی بخش های کشاورزی از جمله شیلات، زراعت، دام و طیور و باغبانی باید اجرایی شود گفت: این امر سبب می شود تولید بخش کشاورزی اقتصادی شده و توان رقابت بالایی در بازارهای مختلف داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =