۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82336342
T T
۰ نفر
9 تُن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی فاسد شده در كامیاران معدوم شد

سنندج- ایرنا- رئیس شبكه بهداشت شهرستان كامیاران گفت: با حكم دادگستری كامیاران 9 تُن مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته معدوم شد.

كیوان فرهمندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بازدید در سه ماهه دوم سال جاری توسط كارشناسان بهداشت محیط شهرستان از واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و فروشگاه های لوازم آرایش فروشی مقدار 9 تن از انواع مواد فاسد و غیر مجاز جمع آوری و معدوم سازی شد.
وی با بیان اینكه ارزش مادی این مقدار مواد فاسد و غیر مجاز 300 میلیون ریال بوده است اظهار كرد: این مواد پس از كارشناسی های انجام شده به دلیل فاسد و غیر مجاز بودن، غیرقابل مصرف انسانی و حیوانی تشخیص داده و از رده مصرف خارج گردید.
وی اضافه كرد: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسكویت، كیك، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، مواد شوینده، انواع شكلات و آدامس، چیپس، پفك، انواع لبنیات و مواد آرایشی و بهداشتی بوده است.
رئیس مركز بهداشت شهرستان كامیاران حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح كنترل و نظارت بر مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی دانست و اظهار كرد: افراد متخلف در این زمینه ها بدانند كه شبكه بهداشت شهرستان از طریق قانونی به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهد كرد.
به گفته فرهمند این حجم از مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی و نوشیدنی فاسد و تاریخ مصرف گذشته با حضور نماینده دادگستری، مسئولان بهداشت محیط شهرستان و خبرنگاران معدوم سازی شد.
وی از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای بسته بندی ها توجه كنند و در صورت مشاهده هرگونه بسته بندی تاریخ مصرف گذشته مراتب را به واحد بهداشت محیط شبكه بهداشت و درمان گزارش دهند.
كامیاران در 65 كیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی

سرخط اخبار استان‌ها