۴ تیر ۱۳۹۶، ۸:۲۴
کد خبر: 82576913
T T
۰ نفر

كشف 3500 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در جيرفت

۴ تیر ۱۳۹۶، ۸:۲۴
کد خبر: 82576913
كشف 3500 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در جيرفت

جيرفت - ايرنا - رئيس تعزيرات حكومتي شهرستان جيرفت گفت: سه هزار و 500 كيلوگرم مواد غذايي فاسد در اجراي طرح ضيافت و نظارت بر واحدهاي پذيرايي اين شهرستان كشف و معدوم شد.

محمد مشايخي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح ضيافت از ابتداي ماه مبارك رمضان آغاز شده و تا پايان اين ماه نيز ادامه دارد و ادارات دامپزشكي، علوم پزشكي، صنعت، معدن و تجارت و تعزيرات حكومتي وظيفه نظارت بر بازار اين شهرستان را در اجراي اين طرح بر عهده دارند.
وي ادامه داد: 838 بازديد از اماكن توزيع مواد غذايي در اين شهرستان از زمان اجراي اين طرح انجام شده كه در نتيجه اين بازديدها 14 مركز غيربهداشتي پلمب، 62 اخطاريه بهداشتي صادر و بقيه هم به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي تصريح كرد: بيشتر مواد غذايي معدوم شده از واحدهاي پذيرايي جيرفت شامل سوسيس، كالباس، تخم مرغ، مرغ گرم و انواع كنسروجات تاريخ گذشته است.
رئيس تعزيرات حكومتي شهرستان جيرفت گفت: چهار تن تخم مرغ غيرقابل مصرف نيز در راستاي اجراي اين طرح از يكي از كارگاه هاي قنادي اين شهرستان كشف و معدوم شد.
وي افزود: با هرگونه اقدامي كه بهداشت عمومي و سلامت مردم را به مخاطره بيندازد به شدت برخورد خواهيم كرد، همچنين مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامي هر اقدامي كه تهديد بهداشت عمومي شناخته شود ممنوع بوده و براي مرتكبين آن از سوي مراجع قضايي مجازات در نظر گرفته خواهد شد.
شهرستان جيرفت با 308 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسني
6003/3029

سرخط اخبار استان‌ها