۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85440584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در نیشابور به بهره برداری رسید

مشهد-ایرنا- فرماندار نیشابور گفت: بیش از ۲۰۰ طرح درمانی، آب‌رسانی، راه سازی، برق رسانی، صنعتی، کشاورزی، بهزیستی، توسعه شهری و روستایی، گازرسانی و مخابراتی پارسال با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در شهرستان نیشابور به بهره برداری رسید.

مهدی دونده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در سال ۱۴۰۲ طرح هادی ۷۹ روستا به صورت کامل بازنگری شد و طرح هادی ۵۷ روستا نیز به صورت موضعی در دست بازنگری است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۰۷ تن قیر به این شهرستان بابت اقدامات عمرانی در ۴۸ روستا واگذار و ۲۰۳ هزار مترمربع معابر روستایی آسفالت شد.

فرماندار نیشابور در خصوص طرح شاخص درمانی شهرستان نیز گفت: بهره برداری از بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور تا پایان شهریور ۱۴۰۳ انجام خواهد شد، اعتبار پیش بینی شده برای این طرح هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که ۸۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و ۸۵۰ میلیارد ریال نیز در سال گذشته تخصیص یافت با این حال برای تکمیل این بیمارستان به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

دونده افزود: در بخش راهداری اجرای روکش آسفالت ۶.۹ کیلومتر از بزرگراه باغچه- نیشابور ۷۸ درصد پیشرفت داشته و چهار کیلومتر از روکش آسفالت جاده نیشابور-کاشمر انجام شده و ۱۸.۵ کیلومتر آن نیز باقی مانده است.

وی ادامه داد:همه روستاهای شهرستان پارسال با گازرسانی به روستای "برف ریز" از نعمت گاز برخوردار شدند.

فرماندار نیشابور گفت: در حوزه جهاد کشاورزی استخر ذخیره آب روستای "سوقند" به ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب و طرح ۲۵.۵ کیلومتری انتقال آب در ۱۱ روستای شهرستان با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال انجام شده است و طرح احیاء و بازسازی قناتهای شهرستان نیشابور به طول ۹ کیلومتر در ۲۲ رشته قنات نیز به بهره برداری رسید.

دونده افزود: با وحدت و ‌انسجام شکل گرفته در شهرستان نیشابور می‌توان در چهارچوب سیاستهای دولت ، گامهای موثری در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه وپ ایدار شهرستان برداشت و مجموعه مدیریتی شهرستان پیش بینی ها و هماهنگی های لازم‌ دراین خصوص را برای سال پیش رو داشته است.

به گزارش ایرنا شهرستان نیشابور با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha