۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82111302
T T
۰ نفر
50 هكتار از گلخانه هاي سنتي استان تهران به صنعتي تبديل شدند

تهران- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهادكشاورزي استان تهران گفت: در راستاي افزايش توليد كشت گلخانه اي، 50 هكتار از اراضي گلخانه اي استان تهران از سنتي به صنعتي تبديل شدند.

غلامرضا تقوي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 750 هكتار گلخانه سنتي در استان تهران وجود دارد كه تاكنون 50 هكتار از اين اراضي گلخانه اي به صنعتي تبديل شدند.
وي ادامه داد: 46 هكتار از اين اراضي در سال گذشته و حدود سه هكتار از ابتداي سالجاري انجام شده است.
تقوي تاكيد كرد: در جهت توسعه كشت گلخانه اي دو پروژه مهم از جمله توسعه و احداث گلخانه و اصلاح و بهينه سازي ساختار و توليد در گلخانه هاي سنتي را در راس امور قرار داده ايم.
وي خاطرنشان كرد: البته اصلاح و بهينه سازي ساختار و توليد در گلخانه هاي سنتي در اولويت امور قرار دارد چراكه از بهره وري بسيار پاييني برخوردار هستند.
تقوي با بيان اينكه در زمينه توسعه كشت هاي گلخانه اي و احداث گلخانه برنامه هاي هدفمندي داريم، گفت: در اين راستا بيش از دو هزار هكتار را شناسايي و عملياتي مي كنيم.
وي يادآور شد: البته موانعي هم پيش رو داريم كه در صدد مرتفع كردن آن ها هستيم همچنين در حوزه اصلاح واحدهاي گلخانه اي نيز 140 برنامه در دستور كار داريم.
مدير امور باغباني استان تهران با تاكيد بر اينكه تامين امنيت غذايي و ارتقاي وضعيت صادرات محصولات كشاورزي بر عهده سازمان جهاد كشاورزي است تاكيد كرد: در اين خصوص دستگاه ها و زيرمجموعه هاي مختلفي از جمله دو معاونت اصلي در زمينه توليد و معاونت باغباني و زارعت تشكيل شد.
وي ادامه داد: همچنين مديريت زراعت و مديريت هاي باغباني هم در سازمانهاي جهاد كشاورزي استان ها فعال شدند و داراي شرح وظايفي در ارتباط با توليد محصولات باغباني و گلخانه اي هستند.
به گفته مدير امور باغباني استان تهران، توسعه كشت هاي گلخانه اي، اصلاح و تامين نهال مورد نياز در توسعه و اصلاح و جايگزيني باغات از اهداف مهم اين مديريت است.
تهرام/7243//1348

سرخط اخبار اقتصاد