بیلان منفی سفره های زیر زمینی ادامه دارد

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: بارندگی‌های اخیر نمی‌تواند سفره آب‌های زیرزمینی را مرتفع کند و به همین خاطر بیلان منفی آب در کشور تا حل مشکلات سفره زیرزمینی در کشور ادامه دارد.

هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر بارندگی‌های اخیر بر سفره آب‌های زیرزمینی اظهار داشت: با توجه به اینکه شدت بارندگی‌ها زیاد و مدت بارش آن کم است گاها این مسئله منجر به عدم نفوذ‌پذیری آن در سفره آب‌های زیرزمینی خواهد شد.

وی افزود: در واقع تا زمانی که مشکل کم‌آبی در کشور حل نشود همچنان بخش کشاورزی و شرب با مشکل کمبود آب مواجه هستند زیرا همواره نگاه ما به آب باران است و از طرفی گاها مسئله شدت زیاد و مدت کم بارش تنها موجب خروج هرز آب از دسترس خواهد شد.

میرمرادزهی در ادامه بیان کرد: بنابراین بارش باران زمانی موثر خواهد بود که با فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری جذب سفره‌های زیرزمینی شود که در این زمینه لازم است دولت اعتبارات خاصی را برای مناطق کم‌آب در نظر بگیرد تا اثر مثبتی بر سفره آب‌های زیرزمینی داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: بارندگی اخیر نمی‌تواند مشکل سفره آب‌های زیرزمینی را مرتفع کند و می‌توان گفت با وجود بارندگی در کشور تا زمان اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان‌هایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند همچنان بیلان منفی آب خواهیم داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار