کد خبر: ۱۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 01
شفا آنلاین>تغذیه>رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به اینکه چاق شدن ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را بسیار افزایش می‌دهد، گفت: به دلیل استفاده از روغن‌های نامناسب در فست فودها، مصرف آن عوارض زیادی برای سلامت فرد به همراه دارد.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود قاسمی در ارتباط با تأثیر مصرف فست‌فود و بیماری‌های قلبی اظهار داشت: چاق شدن ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را بسیار افزایش می‌دهد و مصرف فست‌فود فرد را بسیار به این مسأله نزدیک می‌کند.

وی افزود: اگر نسبت مصرف انرژی با میزان دریافت انرژی و کالری مورد نیاز تناسب نداشته باشد سبب بروز اضافه وزن و چاقی می‌شود و این موضوع شانس بروز حوادث قلبی و  عروقی را افزایش می‌دهد.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران ادامه داد: مواد غذایی که دارای روغن بالا باشد و این روغن و چربی بیشتر از 20 تا 25 درصد انرژی مورد نیاز ما را تأمین کند سبب بروز چاقی می‌شود ولی اگر مواد غذایی میزان ایزومر ترانس آن بالاتر از استانداردها باشد و یا از اسیدهای چرب ترانس با یا بدون چربی‌های اشباع شده هیدروژنه استفاده شده باشد شانس بروز حوادث قلبی را افزایش می‌دهد.

قاسمی اضافه کرد: بسیاری از فست‌فودها متأسفانه به دلیل شرایط خاص مواد غذایی در تهیه آن از روغن نامناسب استفاده شده، اسیدهای چرب ایزومر ترانس آن بالا بوده و چربی اشباع شده زیادی دارد لذا مصرف این مواد در طول زمان مرگ را برای فرد به همراه خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: