۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82447164
T T
۰ نفر

15 تن مواد غذايي فاسد در جيرفت معدوم شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۹
کد خبر: 82447164
15 تن مواد غذايي فاسد در جيرفت معدوم شد

جيرفت - ايرنا - رئيس مركز بهداشت شهرستان جيرفت گفت: 15 تن انواع مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته در راستاي اجراي طرح سلامت نوروزي، توسط بازرسان بهداشت محيط در اين شهرستان كشف و معدوم شد.

محمدرضا مشايخي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه طرح بسيج سلامت نوروزي همه ساله از اول اسفند تا 15 فروردين اجرا مي شود افزود: در اين طرح كه به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت، بازرسان بهداشت محيط در قالب 2 اكيپ نظارتي روزانه و كشيك ثابت، همه روزه از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنيت و سلامت غذايي جامعه در حال فعاليت هستند.
وي ادامه داد: اين بازرسان در طول اجراي طرح به ‌صورت مستمر در ساعات اداري و غيراداري بر بهداشت محيط مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي نظارت كرده و پيگيري لازم را به‌ منظور رفع نواقص بهداشتي مشاهده شده انجام مي دهند.
وي تصريح كرد: با گذشت 10 روز از اجراي اين طرح 15 تن انواع مواد غذايي و نوشيدني‌ هاي فاسد و غيرقابل مصرف در جيرفت كشف، توقيف، جمع آوري و معدوم شده است.
رئيس شبكه بهداشت جيرفت با تاكيد بر انجام بازديد از اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي اظهار كرد: بازرسي اماكن عرضه مواد غذايي و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط اين اصناف، از وظايف مهم حوزه بهداشت و درمان بوده كه به طور مستمر توسط واحد بهداشت محيط اجرا مي ‌شود.
وي تاكيد كرد: مراكزي مانند تهيه، توزيع و فروش مواد غذايي به ويژه صنوف حساس مانند رستوران، مراكز تهيه غذا و فست فودها و همچنين اماكن عمومي نظير مكان هاي اقامتي، گردشگري و پايانه هاي مسافربري رعايت بهداشت فردي و عمومي را سرلوحه كار خود قرار دهند.
وي اظهار اميدواري كرد: با تمام تلاش سعي خواهيم كرد با اجراي اين طرح مسافران نوروزي خاطره خوبي را از اين شهر به يادگار داشته باشند.
مشايخي در پايان از شهروندان جيرفتي خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي در اماكن عمومي و مراكز تهيه، توليد، فروش و نگهداري مواد غذايي در تمام ساعات شبانه روز با سامانه بهداشت 190 تماس بگيرند و موارد تخلف را با كارشناسان اين سامانه در ميان بگذارند.
شهرستان جيرفت با 280 هزار نفر جمعيت از چهار بخش مركزي، اسماعيلي، ساردوئيه و جبالبارز تشكيل شده و در فاصله 230 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7450/6003/3029

سرخط اخبار استان‌ها