متخصص تغذیه: خوردن سحری برای گرفتن روزه در ماه رمضان ضروری است

کرمانشاه - ایرنا - یک متخصص تغذیه خوردن سحری در ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و گفت: بدون خوردن سحری و مایعات کلیه و کبد آسیب می‌بیند و لذا روزه‌داران حتما وعده سحری را در ماه مبارک رمضان مصرف کنند.

دکتر یحیی پاسدار روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درخصوص نحوه تغذیه مناسب در ماه رمضان افزود: تغذیه در این ماه تفاوت هایی با سایر ماه های سال دارد اما متابولیسم بدن تغییری نمی‌کند و لذا مصرف سحری با اصول تغذیه ای مناسب بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در زمان افطار به دلیل اینکه مدت زمان زیادی غذا مصرف نشده است، بدن با افت قند خون مواجه شده است، گفت: توصیه می شود در زمان افطار مواد غذایی که هضم و جذب آنها سریع تر است، مصرف شود مانند خرما و یا شیر و عسل تا مقداری قند خون بالاتر رود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه حدود یک ساعت و نیم بعد از مصرف افطار، باید وعده اصلی شام را مصرف کرد، تصریح کرد: در مصرف سحری و افطار هم نباید افراط کرد و مواد غذایی به اندازه کافی مصرف شود چراکه مصرف بیش از حد غذا بدن را به سمت تجمع چربی می برد و در عین حال عوارض طولانی مدت را در پی دارد.

دکتر پاسدار با اشاره به اینکه رمضان علاوه بر تقویت ابعاد معنوی، زمانی برای استراحت دستگاه گوارش نیز محسوب می شود گفت : در این ماه نباید با مصرف بیش از حد غذا بار اضافی را برای سوخت و ساز به کلیه و کبد تحمیل کنیم و این زیاده روی در خوردن به شدت می تواند آسیب زا باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha