۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82232822
T T
۰ نفر
معاون وزیر جهاد: رعایت نشدن الگوی كشت از مشكلات كشاورزی كشور است

قزوین - ایرنا - معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی، رعایت نشدن الگوی كشت را از مشكلات بخش كشاورزی دانست و گفت: برای جلوگیری از این كار نیازمند به كارگیری ابزارهای قانونی هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی قزوین كه روز شنبه به ایرنا نمابر شده، عباس كشاورز افزود: رعایت الگوی كشت می تواند بخش قابل توجهی از مشكلات كشاورزی كشور را مرتفع كند.
وی ادامه داد: از بهار سال آینده الگوی كشت محصولات كشاورزی براساس مزیت آب و اینكه چه محصولاتی باید در كدام یك از مناطق كشت شود به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینكه سیاست‌های وزارت جهاد كشاورزی برای الگوی كشت تا به امروز حمایتی بوده، اضافه كرد: برای كنترل بازار و مدیریت مصرف آب شاید برخی اختیارهای قانونی به این وزارتخانه داده شود.
معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر وضعیت تولید محصولات استراتژیك كشور بسیار مطلوب بوده زیرا در زمینه تولید گندم و جو امروز به مرز خودكفایی رسیده‌ایم.
به گفته كشاورز، در سال جاری 11.5 میلیون تن گندم و 4 میلیون تن جو در كشور تولید شده كه این میزان در نوع خود یك ركود محسوب می شود.
وی در خصوص كاشت سبزی‌، صیفی ‌جات و محصولات جالیزی از كشاورزان خواست تا در این رابطه به برنامه‌هایی كه از سوی جهاد كشاورزی استان ها به آنان ابلاغ می‌شود، توجه لازم را به عمل آورند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی اضافه كرد: برنامه‌های كشت محصولات كه از سوی جهاد كشاورزی استان ها مدیریت و ابلاغ می‌شود بر مبنای تقاضای موجود در بازار صورت می گیرد.
كشاورز ادامه داد: میزان متعادل تولید محصولات كشاورزی باید به این شكل باشد كه مصرف‌كننده در سطح جامعه را راضی نگاه داشته و در حق تولیدكنندگان محصولات كشاورزی نیز اجحافی صورت نگیرد تا آنان سود مناسبی را از محل فروش محصولات خود به دست آورند.
وی با اشاره به بررسی كیفیت كود مورد استفاده كشاورزی توسط وزارتخانه مربوطه، گفت: كشاورزان در این رابطه نباید نگرانی داشته باشند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد كشاورزی در پایان افزود: وزارت جهاد كشاورزی تاكنون 5 هزار و 200 برند كودی را مورد بررسی قرار داده كه از این میزان 3 هزار و 700 برند مورد تایید قرار گرفته و یك هزار و 500 مورد نیز به تولید كنندگان و جهاد كشاورزی اعلام شده كه مورد ابهام بوده و نباید از آن استفاده شود.
3013/8054
خبرنگار - رضا اولادی / دبیر - رضا اسدی

سرخط اخبار استان‌ها